קרית אונו: נער איבד את הכרתו לאחר שהשתכר

בן 13 נמצא מחוסר הכרה במרתף בנין בקרית אונו. ככל הנראה שתה הנער כמות גדולה מדי של אלכוהול ולקה בהיפותרמיה - תת חום. מצבו מוגדר קשה

מקרה נוספת של שכרות בקרב בני נוער: בן 13 נמצא הבוקר (שבת) מחוסר הכרה במרתף בנין בקרית אונו. חקירה ראשונית מעלה, כי הנער שתה כמות גדולה מידי של אלכוהול ולקה בהיפותרמיה - תת חום. הנער פונה במצב קשה על ידי מגן דוד אדום לבית החולים שיבא בתל השומר.

איציק, הפרמדיק שטיפל בנער סיפר לחדשות נענע 10: "הקריאה התקבלה במד"א ירקון בסביבות השעה 10:40בבוקר. מספר צעירים חבריו של הנער, דיווחו על ילד מחוסר הכרה שנמצא במרתף".

על פי הדיווח, הנער הגיע לבניין בשעות הלילה לאחר שקבע עם אחד מחבריו שישן אצלו. כשהגיע הנער הריחו ממנו חבריו ריח של אלכוהול. הנער סירב לעלות לביתו של חברו כפי שהסכימו והעדיף לישון במרתף הבניין. בבוקר כשירדו הנערים לבדוק מה שלומו מצאו אותו מחוסר הכרה במרתף. אז הזעיקו הנערים את מד"א.

לדברי הפרמדיק אביו ואחותו של הנער הגיעו למקום לאחר שהמשטרה דיווחה למשפחה על האירוע. "האב היה נראה המום" אמר איציק. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

ובתוך כך, השבוע פורסם כי במבצע אכיפה מיוחד של המשטרה נשלח סוכן סמוי בן 17 ורכש אלכוהול בפיצוציות שונות באזור גדרה, יבנה רחובות והסביבה. חלק מהמוכרים כלל לא ביקשו מהנער תעודת זהות, וחלקם מכרו לו את האלכוהול למרות שאמר להם כי הוא קטין. בתום המבצע נסגרו 18 פיצוציות לתקופה של שבועיים.

סקרים שונים שנערכו לאחרונה מגלים, כי גיל השתייה של ילדי ישראל הולך ויורד, וכאשר ילדים שותים מקרים של אלימות, תקיפות מיניות ופציעות הופכים לשכיחים יותר. מחקרים של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מגלים כי ילדים צורכים אלכוהול כבר בגיל 12. עוד עולה מהמחקר, כי 25 אחוזים מבני הנוער (גילאי 12-18) מדווחים שהשתכרו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 19 אחוזים מדווחים כי שתו לפחות פעם אחת בחודש האחרון חמש מנות משקה בתוך שעות אחדות.