אולמרט: אין סיבה שאנהל מו"מ עם רן ארז

בטקס חנוכת פארק בבאר שבע תקף ראש הממשלה את יו"ר ארגון המורים, וטען כי לשרי האוצר והחינוך סמכות מלאה להתעסק בנושא. בינתיים נפגש ארז פעם נוספת עם נציגי האוצר והחינוך

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, תקף הערב (ראשון) בטקס חנוכת פארק המדע באוניברסיטת באר שבע את יושב ראש ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז. "עם כל הכבוד ליושב ראש, אין שום סיבה שראש הממשלה יישב איתו למשא ומתן", טען אולמרט.

"לשרי האוצר והחינוך יש סמכות מלאה לעסוק בכך, ואני אעמוד בהתחייבותי להגדיל באופן משמעותי את שכר המורים", הוסיף ראש הממשלה.

בשעה זו מתחילה פגישתם של נציגי המורים עם נציגי משרדי האוצר והחינוך. בפגישה משתתפים שרת החינוך, יולי תמיר, מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, וארז עצמו בניסיון לסיים את השביתה במערכת החינוך העל יסודית.

ארז טען היום כי העצרת בכיכר רבין היא אבן דרך נוספת "לקראת סגירת הסכם למען קידום מערכת החינוך ועתיד הילדים במדינה". בראיון ל"רדיו ירושלים" הוסיף ארז כי "כרגע אין שום משא ומתן, אבל אנחנו פתוחים לכל דיון בכל יום ובכל שעה ומצפים שראש הממשלה יתעשת ויבוא לדבר איתנו, כי המשבר האמיתי הוא כאן ולא באנאפוליס".

בתוך כך נמשכת גם השביתה באוניברסיטאות, ולפי שעה אין כל משא ומתן בין הסגל האקדמי הבכיר לבין האוצר. בינתיים יצאו נציגי הסטודנטים בקריאה לחבריהם לא לשלם את שכר הלימוד כדי לעורר את הממשלה מאדישותה.