שדרות: שנת הלימודים נפתחה לצלילי אזעקת "צבע אדום"

שתי רקטות קסאם שנורו לעבר העיר נחתו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או נפגעים. למעלה מ-1.8 מיליון תלמידים פקדו הבוקר את בתי הספר, מתוכם כ-134.5 אלף החלו את לימודיהם בכיתה א'. מספר התלמידים השנה אמנם עלה ב-1,194 לעומת השנה שעברה, אולם מספר הכיתות ירד ב-238. במשרד החינוך מתגאים בשתי תוכניות: האחת להעלאת שכר המורים והשנייה למלחמה באלימות

(2:43 דקות)

שנת הלימודים תשס"ח נפתחה הבוקר (ראשון) בשדרות בסימן "צבע אדום", לאחר ששתי רקטות קסאם שוגרו מרצועת עזה. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים ממערב לעיר, ולא דווח על נפגעים או נזק. מוקדם יותר ביקר בעיר השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, לרגל פתיחת שנת הלימודים.

עם תחילת השנה פקדו 1,810,256 תלמידים את הגנים ובתי הספר. 134,500 תלמידים החלו את לימודיהם בכיתה א'. מספר התלמידים השנה אמנם עלה ב-10,194 לעומת השנה שעברה, אולם מספר הכיתות ירד ב-238. המשמעות היא שלתלמידים יהיה יותר חם ויותר צפוף בכיתות. חדר מצב מיוחד נפתח במשרד החינוך, והוא ערוך לתת מענה לליקויים נקודתיים.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושרת החינוך, יולי תמיר, סיירו בבתי ספר ברמלה ובלוד. אולמרט ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא לארגון המורים העל יסודים שלא להשבית את הלימודים בשבוע הבא. "אני שמח שארגון המורים נענה להמלצת בית המשפט והחליט לא להשבית את השמחה ביום הלימודים הראשון" אמר אולמרט, "אני מאמין שבעקבות ההסכם שלנו עם הסתדרות המורים נגיע גם להשלמת ההסכם עם ארגון המורים".

ארגון המורים העל יסודיים הודיע הבוקר כי יקיים במהלך השבוע הפגנת מחאה מול בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. ההפגנה תיערך עד ליום חמישי, ואז ייערך דיון נוסף בבקשת הארגון להשבית את הלימודים.

פתיחת שנת הלימודים בעפולה התעכבה מעט הבוקר בעקבות שני חפצים חשודים שהתגלו על ידי מאבטחי בית הספר עין חרוד בעיר, טרם הגעת התלמידים למקום. חבלן של המשטרה פינה את החפצים החשודים. מחקירה ראשונית עולה, כי מדובר במעשה קונדס של אלמונים, שהניחו במקום מזוודה ובה חוטי חשמל.לאחר הטיפול המשטרתי החלה גם שם שנת הלימודים כסדרה.

משרד החינוך מתגאה בשתי תוכניות חדשות לקראת שנת הלימודים. האחת מכונה "הרפורמה הגדולה עם הסתדרות המורים", ובמסגרתה אמור לעלות שכר המורים. התוכנית השנייה נועדה למאבק באלימות. התוכנית כוללת הקמת משמר הורים, שיפטרל בבתי הספר בזמן הלימודים, במקביל למשמר תלמידים. על פי התוכנית, תלמידים עבריינים יורחקו מיד מבתי הספר, בלי שיקול דעת של המנהל. כמו כן, מורים יזכו להגנה משפטית מפני תביעות הורים ומאבטחים יערכו חיפוש בתיקי התלמידים בכניסה לבתי הספר.

בראיון מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים, אמרה שרת החינוך, יולי תמיר, כי בתי הספר בשדרות הם המקום הכי בטוח בעיר. לדבריה, "הבעיה של שדרות היא לא בעיה של חינוך, אלא של עיר שנמצאת תחת מתקפה אינסופית... אנחנו משתדלים לתת את מרב התנאים למיגון, יחד עם פיקוד העורף". בתוך כך, סיפרה כי בקרוב יחלו בבניית 16 בתי ספר חדשים עבור ילדי שדרות ויישובי עוטפי עזה בהתאם לתקנים שקבע בג"צ.