אולמרט נפגש עם נציגי הניצולים: פתרון תוך 11 ימים

ראש הממשלה מתח ביקורת על מחאת ניצולי השואה, וכינה אותה "מיותרת" ו"לא אסתטית". הצדדים סיכמו על עריכת דיונים מרתונים, כדי למצוא פתרון למצוקת הניצולים באחד עשר הימים הקרובים. ב-19 באוגוסט ייערך דיון סופי

(1:58 דקות)

התקדמות במשא ומתן בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לנציגי ניצולי השואה: שני הצדדים נפגשו אחר הצהריים (רביעי), וסיכמו כי דיונים מרתוניים יערכו ביניהם בימים הקרובים, כדי שבתוך כ-11ימים יימצא פיתרון לנושא קיצבאות הניצולים. כל הנראה, גובה הקצבה ייקבע על פי מצבו הכלכלי של הניצול ומקום הימצאו במלחמת העולם השנייה. הדיון הסופי בנושא ייערך ב-19 באוגוסט.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה כי הביקורת שהוטחה בו בשבוע האחרון היתה "מיותרת", וכי חלק מהצעדים שנינקטו במהלך מחאות הניצולים היו "לא אסתטיים". אולמרט התכוון, בין השאר, ללבישת מדי אסירים על ידי הניצולים במהלך "מצעד החיים" שנערך ביום ראשון, ול"טלאי הצהוב" אותו נשאו חלק מהמפגינים.

נציג הקרן לרווחת ניצולי השואה, שמואל רייניש, הביע הבוקר אופטימיות לפתרון קרוב למצוקת הניצולים. רייניש אמר לגלי צה"ל כי "אני משוכנע ברוח שהיתה בפגישה הראשונה. אם כך זה יימשך, אנחנו קרובים לאיזשהו פתרון. היום אנחנו נפגשים עם ראש הממשלה, ואחר כך אנחנו נשב יום-יום, כדי לגמור את העניין". אמש אמר יו"ר מרכז הארגונים למען הניצולים, נוח פלוג, כי הוא מעריך שתושג פשרה בתוך 11 ימים. הצדדים החליטו על קיום ישיבות משותפות מדי יום, עד שתושג פשרה.

בתחילת השבוע השתתפו כ-5,000 ניצולי שואה ובני משפחותיהם, יחד עם סטודנטים ואזרחים ב"מצעד החיים", ממשכן הכנסת ללשכת ראש הממשלה בירושלים. חלק מהצועדים ענדו טלאי צהוב במחאה על הצעת הממשלה המספקת קצבה של 88 שקלים לכל ניצול. יו"ר הקרן לרווחת ניצולי שואה, זאב פקטור, אמר במהלך האירוע כי "אם לא יימצא פיתרון למצוקת ניצולי השואה אני מבטיח שלא נפסיק ולא נשתוק. הניצולים לא יודעים מה לעשות קודם, האם ללכת לשלם את חשבון החשמל או ללכת למכולת".