הניצולים אומרים לא להצעת הממשלה

מרכז ארגוני ניצולי השואה החליט על דחיית הצעת הממשלה להגדלת הקצבאות בפחות מ-100 ש"ח לחודש. הארגונים מאיימים לפתוח בשורת צעדי מחאה באם הממשלה לא תשנה את הצעתה עד לסוף השבוע

(2:03 דק')

בתום דיון שקיים היום (שלישי) מרכז ארגוני ניצולי השואה (המרכז בו 42 ארגונים שונים) הוחלט על דחיית הצעת הממשלה להגדלת הקצבאות, כך דווח בגלי צה"ל.

חברי המרכז התכנסו בתל אביב במטרה לדון בהצעת הממשלה מאתמול, לפיה קצבתם של ניצולי שואה תוגדל, בשלב הראשון, בסכום של פחות מ- 100 ש"ח לחודש.

הארגונים דורשים, בין היתר, יישום מלא של הצעות הוועדה הבין-משרדית שהוקמה לבחינת הנושא, וחבילת סיוע הכוללת גמלאות וטיפולים משלימים בעלות של יותר מ-1.2 מיליארד ש"ח. הארגונים מאיימים לפתוח בצעדי מחאה, ביניהם יציאה ל"מצעד החיים" ממשכן הכנסת אל בית ראש הממשלה בירושלים, באם הממשלה לא תשנה את הצעתה עד לסוף השבוע.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, פנה לארגוני ניצולי השואה בעיצומה של הישיבה וביקש מהם לדחות את מחאתם על החלטת הממשלה עד לדיון מחודש של הממשלה בנושא הקצבה.

שמואל רייניש, יו"ר ארגון ניצולי השואה מרומניה הציע להשתמש בכסף המיועד לקצבאות על מנת לשלוח את פקידי האוצר לסיור באושוויץ- כך דווח ב"הארץ". זאב פקטור, יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה אמר בדיון: "ראש הממשלה הידק את עניבת החנק על גרון הניצולים, אלה נשימותינו האחרונות ואין לנו ברירה".

הערב עתידה להתקיים פגישה בין נציגי משרד ראש הממשלה ונציגי ארגוני ניצולי השואה בניסיון למצוא פיתרון לנושא הקצבה. שר הרווחה, יצחק הרצוג ומנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ' הם שסייעו לארגון הפגישה.

מאות מליוני ש"ח יוקצו לסיוע לניצולי שואה

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סיכם היום (שני) עם שר האוצר רוני בר-און, ושר הרווחה יצחק הרצוג, על העברת מאות מיליוני שקלים לטובת 120 אלף ניצולי השואה בישראל, באמצעות הגדלת הקצבאות שהם מקבלים מהמדינה

לכתבה המלאה