פייגלין פורש את משנתו: "כבר לא רואה בלהט"בים איום"

יו"ר זהות, המסתמנת כהפתעת הבחירות, הגיע לעימות סוער באולפן "שש" עם אמנון לוי בו שוחח על עמדותיו בנושא הכלכלי: "רוצה מדינת שפע". על הפלסטינים: "נעזור להם להגר"

יו"ר זהות משה פייגלין בריאיון לחדשות 13
יו"ר זהות משה פייגלין | צילום: החדשות 13

יו"ר זהות, משה פייגלין, הגיע היום (רביעי) לאולפן "שש" עם אמנון לוי ושוחח על משנתו בנוגע לקהילת הלהט"ב, הנושא המדיני ותוכניתו הכלכלית

במאמר שפרסם בעבר יו"ר זהות משה פייגלין הוא כתב ש"הומוסקסואליות בישרה את שקיעתן של אומות". פייגלין לא חזר בו מהדברים, אך לדבריו, בשונה מבעבר, היום הוא אינו רואה בקהילה הלהט"בית איום.

המצע המפלגתי של זהות, המונה יותר מ-250 עמודים, מציע לבטל בהליך הדרגתי את רוב קצבאות הביטוח הלאומי, בייחוד קצבאות המהוות כיסויים ביטוחיים שקיימים להם תחליפים גם בשוק החופשי. עוד הוא מציע לבצע שינוי רדיקלי במערכת המיסוי, שמשמעותה השוואת שיעור המס לעשירים ולעניים וביטול נקודות זיכוי המס לאמהות חד-הוריות ולתושבי הפריפריה.

משה פייגלין עם נציגי הקהילה הגאה (החדשות 13)
משה פייגלין עם נציגי הקהילה הגאה (החדשות 13) | צילום: החדשות 13

כמו כן, בין סעיפי המצע קיימים הפרטה של בתי החולים הממשלתיים וקידום אישור תיירות מרפא וביטול התמיכה הממשלתית בתרבות ובמוסדות תרבות, בין היתר סגירת תאגיד השידור הציבורי. "אני רוצה מדינת שפע, בעוד שאתה רוצה להשאיר את המצב בחדר המיון כפי שהוא", אמר פייגלין למתן חודורוב במהלך העימות ביניהם.

לטענת פייגלין המדיניות הכלכלית שהוא מציע לא תרע עם העניים במדינה, ולראיה הוא מצביע על תופעת ההגירה אל המדינות הקפיטליסטיות. "אתם יודעים למה יש מיליון ישראלים באמריקה עכשיו? כי בישראל המדינה לוקחת להם יותר ממה שהיא נותנת להם. נכון, אני לא רוצה לתת, אבל אני גם לא רוצה לקחת - ויהיה לכולם הרבה יותר".

מבחינה מדינית מציע פייגלין החלת ריבונות ישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון, טרנספר מרצון של פלסטינים תמורת "סל הגירה" וסיוע במציאת עבודה. "רובם המוחלט רוצים להגר, אתה מוזמן לעזור להם ללכת או להמשיך לספוג טילים על תל אביב ולדבוק בפתרונות המטורפים של אוסלו". לדבריו מדובר בדרך הומנית ולא כפויה, שתאפשר לאלו שרוצים לעזוב לעשות זאת בצורה קלה יותר ולהביא לפתרונות ביטחוניים. למרות הרעיונות המדיניים שמציג המצע, פייגלין הודה: "זהות מבקשת את משרד האוצר ומשרד החינוך, בזה אנחנו רוצים להתמקד".