בתגובה להשלכת מטענים על הגדר: צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועת עזה

כלי טיס ישראלי תקף עמדת תצפית של "כוח הריסון" של הארגון באזור בית חאנון שבצפון הרצועה. זאת, לאחר שהושלכו מטעני חבלה לעבר גדר המערכת

נתן פיליפס מול בני נוער הלועגים לו
נתן פיליפס מול בני נוער הלועגים לו | צילום: החדשות 13

כלי טיס צה"לי תקף אמש (ראשון) עמדה של "כוח הריסון" של חמאס באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה. זאת, בתגובה להשלכת מטעני חבלה לעבר גדר המערכת.

ניתן לראות בתקופה האחרונה התחדשות של המהומות הליליות לאורך הגדר, ונראה שצה"ל מוריד את הכפפות. עד כה נהג צה"ל לתקוף רק במקרים שבהם היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון, אך הערב אירעה התקיפה ללא דיוחים על נפגעים. העיניים כעת נשואות ל-30 במארס - "יום האדמה", שבו יציין חמאס שנה לעימותים האלימים.

העימותים בעזה, אתמול
העימותים בעזה, אתמול | צילום: צילום פלסטיני

אמש תקף כלי טיס של צה"ל שתי עמדות של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. אין נזק או נפגעים מהמטען.

ההפצצה השנייה, שהגיעה כשעה לאחר הראשונה, הייתה לדברי הפלסטינים באזור רפיח, וכוונה נגד עמדה של "כוח הריסון" של חמאס. התקיפה השנייה באה בתגובה גם לריבוי המטענים שהושלכו לעבר כוחות צה"ל בגבול הרצועה במהלך הפרות הסדר הערב. ‬זאת הפעם הראשונה שצה"ל תוקף בתגובה להפרות הסדר הליליות כשלא היו נפגעים בקרב הכוחות. מוקדם יותר נמסר מהמועצה האזורית אשכול כי נשמעו הדי פיצוצים חזקים בכל המרחב כתוצאה מהפרות סדר בגבול בצד הפלסטיני.

ביום שישי נפצעו 21 פלסטינים מירי צה"ל בעימותים השבועיים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה - כך דווח ממשרד הבריאות הפלסטיני. לפחות 8,000 פלסטינים הגיעו כדי להפגין בכמה מוקדים בגבול. בין היתר הם השליכו מטענים ורימונים, יידו אבנים, הבעירו צמיגים וניסו להתקרב לגדר. בתגובה צה"ל החל בירי גז מדמיע ובירי צלפים. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל ולא נגרם נזק. בהשוואה לשבועות קודמים נרשם מספר נמוך יחסית של משתתפים בהפגנות, זאת ככל הנראה בגלל מזג האוויר.

ביום רביעי התפוצץ מטען נפץ המחובר לבלון בסמוך לבית בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה. שעות ספורות לאחר האירוע, חיל האוויר תקף בתגובה מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס סמוך לחאן יונס שבמרכז הרצועה. לפי הדיווחים, נורו כמה טילים לעבר המטרה בארבעה סבבים, ולא היו נפגעים פלסטינים באירוע.

חבלני משטרה הגיעו לזירה באשכול והחלו בטיפול האירוע. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך הודגש כי יש להגביר את העירנות. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה זר בלונים שנשא עצם חם מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. העצם ככל הנראה התפוצץ באוויר וגרם נזק לבית ביישוב סמוך". זוהי הייתה הפעם הראשונה שבה בלון תבערה גורם לנזק משמעותי לבית.