יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע על הצטרפות ל"חוסן לישראל"

כפי שפורסם בחדשות 13, ניסקורן, המכהן בתפקידו בחמש השנים האחרונות, ישובץ ברשימת מפלגתו של גנץ לכנסת ה-21. "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ולשינוי סדרי העדיפויות"

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הערב (שבת) על הצטרפותו למפלגת "חוסן לישראל" בראשות הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ. זאת כפי שפורסם בחדשות 13. "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון בתשעה באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג". מחליפו של ניסקורן בראשות ההסתדרות הוא ארנון בן דוד.

נוסף על כך, אמר גנץ כי "יחד עם ניסנקורן, שהצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים".לדבריו, מפלגתו "תקדם מדיניות של כלכלה חופשית עם דאגה לחלש, וצמצום הפערים החברתיים, ואבי יעמוד בחזית העשייה".

כתבות קשורות
רכש חדש ללוי-אבקסיס: פרופ' יפעת ביטון - שתוצב במקום השני |15.02.19
בחירות 2019: האיחוד הלאומי והבית היהודי סיכמו על ריצה משותפת |14.02.19
הליכוד נגד גנץ: "ישב באירוע לזכר מחבלים פלסטינים בצוק איתן" |12.02.19

ניסנקורן וגנץ
ניסנקורן וגנץ | צילום: רויטרס, חיים צח/לע"מ

כל האירועים המרכזיים בדרך אל הקלפי

לאחר ההחלטה אמר ניסקורן: "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה. אני אוהב את העשייה, ובעיקר אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים. עם זאת, מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב-2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד".

לדבריו, "בני גנץ צריך להיות ראש ממשלת ישראל, והוא יהיה ראש ממשלה מצוין - הוא ישים את הביטחון בראש, ויוביל למנהיגות אחרת אשר תחבר בין הישראלים. אמשיך להוביל קו חברתי נחוש שבראשו המאבק לצמצום פערים אותו הובלתי בהסתדרות ואפעל למען מטרת חיי בייתר שאת, מתוך ממשלת ישראל".

במפלגת הליכוד התייחסו להצטרפותו של ניסקורן למפלגת "חוסן לישראל": "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה אותה ניהל, הוא מצרף את יו״ר ההסתדרות שעומד בראש הוועדים החזקים בחברת החשמל, בנמלים, ברכבות ובחברות המזון - שמונעים תחרות והורדת מחירים במשק. בני גנץ הוא שמאל חלש ופושט רגל".

גם במפלגת הימין החדש התייחסו למהלך: "גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. אתם יכולים לנחש מה זה יעשה לתלוש החשמל, לפנסיות של המחוברים, לשביתות בנמלים, לאפשרות להזיז משהו בשירות הציבורי שכל כך זקוק להתייעלות. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע".

אתמול פורסם בחדשות 13 על המגעים בין גנץ לניסנקורן. מההסכם המתגבש עלה כי לפי התייעצות של ניסנקורן עם מקורביו, אין לו כוונה לשנמך את מעמדו בהסתדרות. ניסנקורן ככל הנראה יתברג בחמישייה הראשונה ויראה אם יוכל לקבל תיק כלכלי בכיר בהתאם לתוצאות הבחירות. אם לא - יוכל להתפטר מהכנסת ולחזור לתפקיד יו"ר ההסתדרות. מתוקף תפקידו, מי מאנשיו שיצטרף לניסנקורן במהלך מערכת הבחירות יצטרך לקחת חופשה ללא תשלום, ולהצטרף אל ניסנקורן לאחר הבחירות במידה וייבחר להישאר בכנסת.

ניסקורן מצטרף לרשימה שבה מופיעים כבר יו"ר רשות החשמל לשעבר, אורית פרקש-כהן, אשת התקשורת מיקי חיימוביץ', איש החינוך חילי טרופר, יו"ר המכון לאסטרטגיה ציונית ד"ר יועז הנדל, ראש מועצת ירוחם לשעבר ומייסד שותף של מועצת הנגב מיכאל ביטון, מזכיר הממשלה לשעבר עו"ד צבי האוזר ומירב כהן, מובילת מאבק "עושק הקשישים".