גל קור קיצוני בארה"ב: המלצה לא לצאת מהבית וביטול טיסות המוני

החוף המזרחי חווה מזג אוויר חריג במיוחד עם 15-10 מעלות מתחת לאפס בניו יורק ובוושינגטון. הרחובות מכוסים בשלג והרשויות מזהירות מפני כוויות קור, גם בשהות קצרה בחוץ

גל קור
גל קור | צילום: חדשות 13

גל קור קיצוני, שמקורו באזור הארקטי, ממשיך לפקוד את צפון-מזרח ארצות הברית וגרם לרשויות להוציא הודעות אזהרה לתושביהן ולבטל כ-4,500 טיסות, וזאת לאחר שבסוף השבוע האחרון שלג כבד כיסה את כל צפונה של מדינת ניו יורק.

הרשויות בניו יורק מגדירות את גל הקור הקיצוני מסוכן, ואתמול (שני) כשהטמפרטורה עמדה על מינוס 15 מעלות, הן הוציאו אזהרות מפני כוויות קור על עור חשוף בשהות בחוץ של יותר מחצי שעה. מושל המדינה, אנדרו קואומו, דחק בתושבים שלא לצאת מהבית ביומיים הקרובים אלא אם מדובר במצב חירום. לדבריו, הרוחות העזות, שעלולות להגיע עד ל-80 קמ"ש, בשילוב קרח על הכבישים יוצרים תנאים מסוכנים ביותר לאורך כל עמק ההדסון הדרומי.

באזור וושינגטון הטמפרטורות עומדות על מינוס עשר מעלות, ואפקט הרוח יוצר תחושה של 20 מעלות מתחת לאפס. מהירות הרוחות העזות מגיעה ליותר מ-30 קמ"ש. בשל הקור הכבד, התושבים בבירה האמריקנית נקראו שלא להסתובב בחוץ שלא לצורך.

הסופה אומנם הכתה בצפון-מזרח המדינה, אך ארצות הברית כולה חווה מזג אוויר קיצוני שמציב אתגרים רבים. באלבמה בתים נהרסו בסופת טורנדו, בקנזס נהג איבד שליטה ברכבו בגשם עז, ובדלאוור גבר נפל לתוך אגם קפוא כשניסה להציל את הכלבים שלו.