רבע מאה בראשות העירייה: חולדאי זכה בכהונה נוספת בתל אביב-יפו

ראש העירייה המכהן הביס את סגנו בפער ניכר, למרות הסקרים שחזו קרב צמוד. בנאום הניצחון הבטיח "לחזור לעבודה מחר בבוקר" ועקץ את כלי התקשורת: "יצרתם דרמה שלא הייתה"

רון חולדאי במטה הבחירות
רון חולדאי במטה הבחירות | צילום: חדשות עשר

הבחירות המקומיות: ראש עיריית תל אביב-יפו המכהן רון חולדאי זכה הלילה (רביעי) בכהונה חמישית בתפקיד, לאחר שהביס בפער ניכר את סגנו אסף זמיר שהתמודד מולו, ואת המועמדים הנוספים אסף הראל ונתן אלנתן. מהתוצאות החלקיות עולה כי חולדאי זכה בכ-47% מקולות הבוחרים, בעוד זמיר עם 34.2% בלבד, והראל עם 12.1% תמיכה. זאת, לאחר סקרים שהופצו בשבועות האחרונים וצפו קרב צמוד מאוד בין חולדאי, שמכהן בתפקיד כבר 20 שנים, לזמיר.

הבוקר, עם יציאתו מהבית אמר חולדאי: "אני קם לעבודה כמו בכל יום. יש עוד הרבה מה לעשות בעיר הזאת - אני מודה לתושבים שנתנו לי פעם נוספת את אמונם". מוקדם יותר, בנאום הניצחון שנשא חולדאי במטה הבחירות שלו, הוא התייחס לכך, ואמר: "לאורך כל מערכת הבחירות עשיתי את כל מה שהיה עליי לעשות בנחת ובשקט". הוא פנה לעיתונים: "כולכם יצרתם פה דרמה, כל הכבוד לכם. לחיי הדרמות שבדרך".

"נמשיך לנהל את העיר", הבהיר חולדאי, "נקים קואליציה טובה ונעשה את הכול כמו שצריך. אני חוזר לעבודה ממחר בבוקר". לדבריו, "תושבי תל אביב-יפו נתנו לי את האמון במערכת הבחירות הזאת. יש לנו עוד הרבה מה לעשות עבורם, בשבילם ויחד איתם בשנים הבאות".

אסף הראל, רון חולדאי ואסף זמיר
אסף הראל, רון חולדאי ואסף זמיר | צילום: חדשות עשר

חולדאי התייחס גם במרומז לקרב נגד זמיר, שכיהן כסגנו בעשור האחרון ועבד עמו במשותף. "אני שמח שהראנו שאפשר לעשות מערכת בחירות נקייה וראויה". הוא הבהיר כי מטה הבחירות עמד ביעדיו, שהיו בחירה מחודשת של חולדאי לראשות העירייה והגדלת הסיעה במועצת העיר. "הגיע הזמן לחזור לעבודה", סיכם. "ממחר נחזור לעבודה, נמשיך לעבוד בשקט וברצינות".

מסעי הבחירות של זמיר ושל הראל יצאו במסרים דומים בכל הנוגע להגבלת כהונתו של חולדאי, שבתום כהונתו הקרובה יהיה בתפקיד למשך 25 שנים. הן זמיר והן הראל הסכימו כי חולדאי הגיע להישגים ב-20 שנות כהונתו עד כה, אולם טענו כי לאחר זמן רב כל כך, יש להעביר את השרביט למועמד אחר.

מסיעת "אנחנו העיר" בראשות אסף הראל נמסר לאחר היוודע התוצאות כי "ברור לנו שנהיה אחת מהתנועות המשפיעות ביותר בעיר בשנים הקרובות. אמנם לא זכינו בראשות העירייה, אבל הוכחנו שקמפיין לא מתפשר, שנוגע בסוגיות שמעסיקות את תושבי העיר, יכול להפוך למה שמגדיר את הדיון הפוליטי".

סיעתו של הראל, "אנחנו העיר", זכתה על פי התוצאות החלקיות בכ-11% מקולות הבוחרים, ובכך תהיה הסיעה השלישית בגודלה במועצת העיר תל אביב-יפו. סיעת "תל אביב אחת" בראשות חולדאי היא הגדולה ביותר עם 18.4% מהקולות, וסיעתו של זמיר, "רוב העיר" השנייה עם 16.4% תמיכה. סיעת מרצ קיבלה 10.7% תמיכה.