"נגעת לי בלב": המפגש המרגש בין המשפחה מב"ש לפצועה הפלסטינית

מריה אמן, שנפצעה אנוש לפני 12 שנים במהלך חיסול של בכיר בג'יהאד, הגיעה לבקר עם אביה את משפחת תמנו, שביתם נפגע השבוע מרקטה. "ריגשת אותנו מאוד, לכן באנו לחזק אותך"

המפגש המרגש בין משפחת תמנו לנערה הפלסטינית הפצועה
המפגש המרגש בין משפחת תמנו לנערה הפלסטינית הפצועה | צילום: חדשות עשר

שלושה ימים לאחר פגיעת הרקטה בבית בבאר שבע, נרשם אתמול (שישי) מפגש מרגש בהשתתפות מירי תמנו, האם שהצילה את ילדיה ביום שלישי לאחר שהכניסה אותם למרחב המוגן, ומריה אמן, נערה פלסטינית שנפצעה בתקיפת צה"ל.

לבית המלון בבירת הנגב, שמארח את משפחת תמנו, הגיעו אמן ואביה. אמן, נפצעה אנוש לפני 12 שנים, כשנסעה במכונית של אביה בזמן שמטוס קרב של צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד שנסע ברכב סמוך. מההדף נהרגו אימה, אחיה וסבתה של מריה, והיא הפכה למשותקת מהצוואר ומטה.

"שמענו מה קרה ורצינו לעזור להם כי זה מצב קשה מאוד", סיפרה אמן בדרכה לבאר שבע. "שני הצדדים צריכים להפסיק את מה שהם עושים, כי בכל פעם שזה קורה אני חוזרת אחורה לרגעים שבהם נפצעתי", הוסיפה אמן, שמאז 2006 מטופלת בבתי חולים בישראל.

כשהגיעו השניים לבאר שבע יצאה אליהם אחותה של תמנו ואמרה: "אתם מרגשים אותי - זה לגמרי לא מובן מאליו". בשלב הזה, עלה אביה של מריה, עם הבגדים והנעלים שקנה עבורם, לקומה שבה מתארחת משפחת תמנו, שם פגש את מירי, והשניים התחבקו. "אין לי מילים לתאר את מה שעשית - ריגשת אותי מאוד ולכן באתי לחזק אותך", אמר לה.

"אתה חמוד מאוד ואנושי", אמרה תמנו לאב, והוסיפה "אני בדרך כלל לא נוגעת בגברים, אבל הייתי חייבת לחבק אותך". אמן השיב: "נגעת לי בלב, אני מוריד בפנייך את הכובע - את אישה נהדרת". לדבריו, "אני כבר לא הייתי מצליח להשיג את זה - כל הכבוד לך".