מחר ב"המגזין": משרדים להשקעה - הזדמנות או בועת נדל"ן חדשה?

האופנה החדשה עבור משקיעים שמעוניינים בתשואה גבוהה בתמורה לכספם הפנוי היא השקעה במשרדים. אך ייתכן שמדובר במלכודת נדל"ן שרק היזמים מרוויחים ממנה

מה עושים משקי הבית עם הכסף הפנוי שלהם? מדי פעם מזנקת אופנה חדשה, כשהלהיט התורן הוא השקעה זולה ומניבה במשרדים. אנשים קונים משרד קטן ומשלשלים לכיסם תשואה חלומית. אך ייתכן שזה לא כך, ושמדובר במלכודת נדל"ן חדשה.

"אני אומר לך בוודאות מוחלטת - אדם שמשקיע את הכסף שלו פה ירוויח הרבה יותר מאדם שמשקיע את כספו בבנק" ,טוען דוד רפאל, מייסד ומנכ"ל "קבוצת רפאל".

אך ג'קי מוקמל, מנכ"ל "CBRE" ישראל, ייעוץ נדל"ן, לא מסכים. "אנחנו מדינה מספר 3 בתשואות גבוהות למשרדים", הסביר. "נשמע מעולה, אבל מדובר על תשואות של יזמים, לא של רוכשים. בסוף, הציבור נדפק. צר לי שאני אומר את זה, זה לחם חיי, אני עובד בזה יום יום, אבל אין לי ברירה אלא לחוס על הציבור שקונה ולא מצליח להשכיר, והצרות בהשכרה של שטחים קטנים הן מרובות".

"עד שאתה לא בודק, אמיתי בעיניים שלך שכזה משרד בדיוק קנוי קיים ועובד אתה לא קונה", התעקש אלכסיי מולצ'נוב, יועץ נדל"ן - שינוי - "BBC נדל"ן". "אל תקנה ממני עד שאתה לא רואה את זה".

הכתבה המלאה תשודר מחר (שבת) ב"המגזין" בשעה 20:00