לינוי אשרם לחדשות עשר: "זו מדליה היסטורית, ישראל על המפה"

המתעמלת האומנותית שזכתה במדליית הכסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם סיפרה על התחושות - וגם על התכניות לעתיד: "המטרה הרחוקה שלי היא להגיע לאולימפיאדה בטוקיו"

לינוי אשרם עם  מדליית הכסף בגמר הקרב רב
לינוי אשרם עם מדליית הכסף בגמר הקרב רב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

המתעמלת הישראלית לינוי אשרם, שזכתה במדליית כסף בתחרות הקרב רב באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בבולגריה, נחתה אתמול בבוקר (שבת) בנתב"ג היישר לחיבוקם הנלהב של חברות וקולגות. כמה שעות לאחר מכן, סיפרה בריאיון לחדשות עשר: זו מדליה היסטורית. זה שם את ישראל על המפה מבחינת ההתעמלות האומנותית. אני שמחה שאני ממשיכה לייצג את ישראל בכבוד".

בשנים האחרונות מאז הפריצה, לינוי אשרם כבר הוכיחה שאף תואר לא שולח אותה לנוח על זרי הדפנה. כעת, אל האימונים המפרכים מצטרפת עוד משימה שנראית פשוטה אך גורמת לה להתפתל. "המטרה הרחוקה שלי היא באמת להגיע לטוקיו. אבל אני בינתיים לא כל כך חושבת על זה", סיפרה לחדשות עשר.

מאליפות העולם בבולגריה אשרם שבה עם שתי מדליות כסף ומדליית ארד אחת. על אף ההישגים המכובדים, הצניעות והביישנות עוד ניכרו במסיבת העיתונאים שערכה בנתב"ג הבוקר. "עבדנו קשה, המון שעות בשביל מטרה אחת, לבצע את התרגילים הכי טוב שאני יכולה. אני שמחה שהצלחתי להראות את זה", סיפרה אשרם.

ההצלחות של לינוי עד כדי כך פורצות דרך, עד שאפילו אלה סמופלוב, המאמנת האולימפית שעובדת עם היריבות שלה בארץ, התפרצה למסיבת העיתונאים כדי להסיר את אריזת הצניעות ולהגיד את מה שכולם יודעים: "כל תרגיל שלה זה 'שואו'. היא מוכרת. באמת עכשיו, לינוי אשרם זו לינוי אשרם".

למרות שאשרם סומנה כילדת פלא בעולם ההתעמלות, המעבר שלה לצמרת המקצוענית הצליח להפתיע ולהרשים בכל פעם מחדש. כבר בשנה שעברה היא זכתה במדליית ארד באליפות העולם, אך הפעם תשומת הלב משמעותית יותר - בעיקר כשהולכים ומתקרבים למשחקים האולימפיים בטוקיו בעוד פחות משנתיים.

אשרם סיימה במקום השני, בין שתי יריבות מרוסיה. זוהי המדליה השלישית שבה היא זוכה באליפות העולם הזו, לאחר שזכתה במדליית כסף בתרגיל החישוק ובמדליית ארד בתרגיל הסרט. מדליה בתרגיל הקרב רב היא החשובה ביותר בתחרות, מכיוון שזוהי המדליה האולימפית היחידה בהתעמלות אמנותית.

על זכייתה תקבל אשרם מענק בסך 84 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמנות שלה, לנה קופילנקו ואיילת זוסמן, יקבלו מחצית מהסכום.