"המקור": שנה עם מנהל בית הספר הכי פוליטי בישראל

ד"ר זאב דגני, מנהל "הגימנסיה הרצליה" בת"א, נפגש עם התלמידה הכי מפורסמת שלו, השרה שקד, ולשניים היה מה להגיד אחד לשניה. "לא אומרת שצריך לפטר אותו" • הצצה לפרק הבא

זמן צפייה: 03:04

לקראת הצלצול הראשון בחזרה לבית הספר ובזמן שמדברים על הדתה במערכת החינוך ונטייה פוליטית לימין, יש מנהל תיכון אחד בת"א שהוא הפוך לגמרי. "המקור" התלווה לד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, במשך כשנה והיום (רביעי) ישודר הסיפור המלא. "אין ספק שהדעות שהן הומניזם ופשרה ושמאל, באות יותר לידי ביטוי" אמר דגני על המתרחש בבית ספרו. "אבל אנחנו נזהרים מלא להביא את העמדות שכנגד".

בתיעוד השנה עם דגני, נראה למשל מפגש עם תלמידה מאוד מפורסמת שלו, שרת המשפטים איילת שקד שביקרה בגימנסיה הרצליה. קשה לחשוב על שני אנשים שדעותיהם יותר שונות וכשהשניים נמצאים אחת מול השנייה, זה הופך למעניין מאוד.

"צריך להביא דעות שונות, לא רק שאתה תנקוט עמדה. אם אתה מחליט לנקוט עמדה, אז תציג גם דעה שונה", אמרה השרה שקד במפגש עם דגני והוסיפה כי למרות הבדלי ההשקפות בינם "לא תשמעו אותי אומרת פעם אחת שצריך לפטר אותו. זאת לעומת הצד השני, ששם יש מי שאומר שצריך לפטר מחנך כזה או אחר בישיבה כזו או אחרת, למרות ששני הקצוות מתוקצבים".

לצפייה בפרק המלא של המקור: "זאב בודד, המנהל הכי הפוליטי בישראל"