"עוגמת נפש גדולה": קנו שוברים כמתנה – וגילו שלא יוכלו לממשם

אנשים רבים שרכשו שוברים של "דרים בוקס", גילו כי החברה המחזיקה במותג נמצאת בהקפאת הליכים: "המתנה שנתנו לחתונה לא שווה כלום" • החברה: "לא מתחייבים שנחזיר את הכסף"

פרסומת לדרים בוקס (חדשות עשר )
פרסומת לדרים בוקס (חדשות עשר ) | צילום: חדשות עשר

אנשים רבים שרכשו לאחרונה שוברי מתנה של "דרים בוקס", גילו כי אין באפשרותם לממש אותם וכי רוב בתי העסק מסרבים להכיר בשוברים. זאת, כיוון שחברת SK, המחזיקה ב"דרים בוקס", נמצאת בהקפאת הליכים.

"קניתי לאחיינית שלי שובר מתנה באתר שנקרא "דרים בוקס", סיפר ערן אברהמי, "זה מרגיש מאוד לא נעים, כי אתה קונה מתנה לאחיינית שלך ליום ההולדת ואתה רוצה לשמח אותה, והייתה לי סוג של פאדיחה".

אהד, שנתן לאחותו שובר של 750 שקלים לכבוד החתונה הוסיף כי "נוצרה עוגמת נפש מאוד גדולה גם לזוג היקר ללבנו, שנתנו להם את המתנה, וגם לנו כי בעצם גילינו שהמתנה שנתנו לחתונה לא שווה כלום".

סימה קרקו, מנכ"לית ומייסדת SK אישרה כי "אנחנו נמצאים בהקפאת הליכים". "יש לנו צו מבית משפט מהשמיני באוגוסט, קיבלנו אישור ל-60 שיום שבהם אנחנו מנסים למצוא איזשהו משקיע", הוסיפה קרקו, "אנחנו לא מתחייבים שנחזיר את הכסף. מי שיכול להתחייב זה רק הנאמן והוא הנציג של בית המשפט. הוא כרגע מנסה לדאוג למשקיע שייקח את הפעילות כדי שנמשיך אותה כרגיל".

הנאמן שמונה לחברת SK, עורך הדין אוהד ביתרון, מסר בתגובה: "לקוח שרכש ושילם בעבור שובר 'דרים בוקס' מכניסת החברה לפעילות בתחום ועד הקפאתה הוא בגדר נוֹשׁה עבר של החברה. אם יימצא רוכש לחברה שייקח על עצמו את התחייבויות העבר, יוכלו הלקוחות לממש שוברים אלה דרך אותו רוכש. אם לא, יוכלו הלקוחות להגיש תביעות חוב נגד החברה. מדובר במאות רבות של לקוחות - שלא ניתן לפנות אל כולם באופן ישיר".