לאחר התקיפה - דאגה בעפולה: "תחושה שלגיטימי להשתמש באלימות"

האירוע שבו הותקפה נהגת שהעירה לנהג אחר עורר אי-נוחות בבירת העמק לצד הכרה כי בארץ חלו תהליכי הקצנה. הנהגת לחדשות עשר: "כל הלילה לא ישנתי, פחדתי לצאת מחדר השינה"

טובה אולרו, טוענת שהותקפה על ידי נהג בעפולה לאחר שהעירה לו
טובה אולרו, טוענת שהותקפה על ידי נהג בעפולה לאחר שהעירה לו | צילום: חדשות עשר

תושבי עפולה התעוררו הבוקר (שבת) למציאות שבה נסיעה פשוטה בכבישים עלולה להסתיים בתקיפה. "אנחנו האזרחים שומרי חוק לעיתים חוששים להתנהג כפי שראוי ורצוי להתנהג", אמרה לחדשות עשר ד', תושבת עפולה שביקשה לשמור על אנונימיות, בהתייחסה לתקרית שבה הותקפה אתמול טובה אולרו, נהגת שהעירה לנהג אחר.

"זו התנהגות מטרידה מזעזעת ומקוממת. הוא חסם את הכביש, טעה ובמקום להודות בטעות הוא עוד התנהג כאחרון העבריינים. זה מדאיג וגרם לי לחשוב אם זה בכלל נכון להעיר על התנהגויות שליליות - לצפור אם מישהו חוסם אותך, להעיר למישהו שמשליך זבל ברחוב. יש תחושה שזה לגיטימי להשתמש באלימות. חלק מהאוכלוסייה עבר תהליכי התבהמות והאמת שזה מאוד מפחיד", הוסיפה ד'.

בווידאו: עדות הנהגת שהותקפה >>

 

האישה שנחשד כי הותקפה בעפולה ע
האישה שנחשד כי הותקפה בעפולה ע"י נהג בגלל שצפרה לו | צילום: מור גבעון (פייסבוק)

לכתבות נוספות בחדשות עשר >>

שוחרר מהכלא - והוחזר לאחר שלא שילם למונית על הנסיעה לביתו

התחזית: שבת חמה וים מסוכן; בשבוע הבא תורגש התחממות

מונדיאל: אחרי שלב בתים מפתיע - מה מצפה לאוהדים בשמינית הגמר?

לדברי ד', מצטרפת תושבת עפולה נוספת שביקשה אף היא לשמור על אנונימיות בשל החשש מתגובות נגדה. "התפלאתי מאוד כששמעתי על כך. אני מאוד מקווה שלא יקרה לי ולא לאף אחד אחר. עפולה עברה עם השנים איזשהו תהליך, גדלה ומן הסתם לא נשארה כמו שהייתה".

עם זאת, ד' סיכמה בדאגה: "אני מרגישה שזה לא מיוחד שזה קרה ספציפית בעפולה. זה יכול לקרות בכל מקום בארץ. חוסר סובלנות ותהליכי הקצנה קורים בכל ישראל".

"ממש בתומי צפרתי לו צפירה קטנה, אפילו בהקלטה בקושי שומעים את הצפירה. לא סיימתי אפילו את הצפירה, מישהו רץ לכיוון הרכב שלי ותקף את האוטו בבעיטות ואגרופים צעק וקילל בצורה מטורפת 'את לא תצפרי לעולם יותר' וקילל בקללות שאני מתביישת להוציא מפי", סיפרה טובה אולרו, הנהגת שהותקפה, לחדשות עשר.

"לאחר מכן הוא פשוט פתח את הדלת ופשוט נותן לי אגרופים בראש, בלסת, באף. כולי מתחננת אליו שיפסיק, מבקשת סליחה על משהו שא עשיתי. כל הזמן הזה בעלי על הקו שומע אותי צורחת. הוא פשוט לא מפסיק", הוסיפה. "לא הייתה לו שום חמלה, לא היה לו שום רגש. התחננתי שיעזוב אותי, אמרתי שיש לי ילדים. הוא פשוט המשיך".

אולרו מעידה כי האירוע גרם לה לטראומה: "כל הלילה לא ישנתי, פחדתי אפילו לצאת מהחדר על מנת לכסות את הבת שלי בלילה שלא יהיה לה קר".

אמש, כידוע, נעצר בנמל התעופה בן גוריון תושב עפולה בן 27 שחשוד בתקיפת אולרו שטוענת כי הותקפה עד זוב דם על ידי נהג ברחוב שרת בעיר. בסרטון שעלה לפייסבוק, נראה החשוד מנסה להיכנס לרכבה של אולרו, כשעוברת אורח מנסה למנוע ממנו לעשות זאת. החשוד לבסוף מצליח להיכנס לרכב, ואז היכה אותה לכאורה, אולם מהזווית בו התיעוד צולם לא ניתן לראות את התקיפה עצמה.

בפוסט שבו עלה תיעוד התקיפה נטען כי האירוע החל כשהגבר חסם את הכביש עם רכבו ואולרו צפרה לו. "בתגובה, הוא יצא מהרכב, תקף אותה, שבר לה את האף וגרם לה לדמם", נכתב בפוסט, וצורפה אליו גם תמונתה של אולרו לאחר התקיפה, כשפניה מלאות בדם. עוד נטען בפוסט כי אולרו נשלחה לחדר מיון, וצוין כי "רק אישה אחת ניסתה לעצור את התוקף. כל השאר נשארו ברכבים".

אולרו נפצעה קל מחבלות בפניה ופונתה לבית החולים העמק שבעפולה. החשוד, כאמור, אותר לאחר כמה שעות חיפושים בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שככל הנראה, כך לפי המשטרה, ניסה לברוח מגבולות המדינה. ממשטרת ישראל נמסר היום כי לפני שתקף את אולרו, הנהג היה מעורב בתאונת דרכים נוספת, תקף נהגת אחרת בבעיטה ואיים עליה.