רחפן צה"ל הופל ברצועה; משרד הבריאות בעזה: שני מפגינים נהרגו

מהצבא נמסר כי כלי הטיס פעל לתיעוד המפגינים, וכי "אין חשש לדלף מידע" • משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי נער בן 13 וצעיר בן 24 נהרגו • 2,000 הפגינו על הגדר

הפגנה במסגרת צעדת השיבה בעזה , חדשות עשר
הפגנה במסגרת צעדת השיבה בעזה , חדשות עשר | צילום: חדשות עשר

רחפן של צה״ל הופל אתמול (שישי) במהלך ההפגנות ברצועת עזה, בהן השתתפו כ-2,000 אנשים, בשישה מוקדים שונים. מהצבא נמסר כי כלי הטיס פעל לתיעוד המפגינים, וכי "אין חשש לדלף מידע". משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי נער בן 13, יאסר אמג'ד אבו נג'א ומוחמד פאוזי אל-חמאידה בן ה-24 נהרגו. עוד מסר משרד הבריאות הפלסטיני כי 415 בני אדם נפצעו, וכי שלושה מהפצועים הם חובשים.

צה"ל ירה רימוני גז לעבר פלסטינים במרחב חאן יונס לאחר שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה. מצה"ל נמסר כי יש עשן רב במקום בעקבות הבערת צמיגים. במהלך ההפגנה על גדר הרצועה נזרקו אבנים ומטען לעבר הכוחות, והיה ניסיון לחבל בגדר.

בתוך כך, בוצעו מספר יירוטים של בלוני תבערה שהוברחו מהרצועה. בין כרם שלום לחולית נפל עפיפון תבערה וגרם להצתה. כוחות הכיבוי פעלו במקום. דליקות הוצתו גם בעלומים ובסעד.

הפגנה במסגרת צעדת השיבה בעזה( חדשות עשר)
הפגנה במסגרת צעדת השיבה בעזה( חדשות עשר) | צילום: חדשות עשר

כמו כן, הפלסטינים דיווחו כי מפקד חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, ומפקדים נוספים הגיעו לאוהלי צעדות שיבה לצורך הצטרפות לפעילויות על הגדר ותמיכה בהן. בכיר הג׳יהאד האסלאמי ברצועה, ח׳אלד אלבטש, אמר כי צעדות השיבה יימשכו.

שלשום בלילה צה"ל סיכל ניסיון חדירה מדרום רצועת עזה. לפי דובר צה"ל, במהלך הלילה זוהו שני פלסטינים שהתקדמו בזחילה לכיוון גדר המערכת בניסיון לחדור לעבר שטח הארץ. כוח צה"ל הגיב בירי טנק לעברם, וההסתננות סוכלה. עוד נמסר כי במקום האירוע זוהו בקבוקי תבערה. לפי הפלסטינים, אחד המסתננים מת מפצעיו.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, התייחס בתוכנית "בוקר אור" למצב שעמו מתמודדים התושבים בחודשים האחרונים. "היה לילה שקט אבל אנחנו לא צריכים להתרגש מזה שיש לילה אחד שקט, אנחנו צריכים שזה יחזור להיות שגרת חיינו", אמר ירקוני והוסיף: "יש פה ארבע שנים של שגשוג וצמיחה ורק של דברים טובים. נכנסנו לשלושה חודשים של שגרת חירום. אם אומרים ש-20 שריפות שפרצו בעוטף עזה זה שגרתי זה בעיה".

כזכור, בלילה שבין שלישי לרביעי צה"ל זיהה 13 שיגורים, והעריך כי שלוש רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. צה"ל תקף בתגובה במהלך אותו לילה כלי רכב השייך לפעיל חמאס המשתייך לחוליית שיגור של בלוני תבערה, ושתי עמדות תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו באמצעות כלי טיס וטנק, ובהודעת דובר צה"ל נכתב: "ארגון הטרור חמאס יישא במחיר הטרור ואי היציבות".