"איך אפשר להגיד לילד שחי בעוטף עזה שמסי מפחד להגיע לישראל?"

תושבי קיבוץ אור הנר, שבו חיים עולים מארגנטינה, מאוכזבים מביטול המשחק. "התכוננו לאירוע הזה חודשיים, ניסו להפוך את האירוע לפוליטי ואנחנו משלמים את המחיר"

נבחרת ארגנטינה
נבחרת ארגנטינה | צילום: Getty Images

בקיבוץ אור הנר, שליד שדרות, חיים הרבה עולים מארגנטינה, שציפו לצפות מקרוב בשחקנים האהובים עליהם מתמודדים נגד ישראל. נכון לעת כתיבת שורות אלה, המשחק מבוטל וישנה אכזבה רבה בקרב תושבים במקום.

"בקיבוץ הצלחנו להזמין ביחד 70 כרטיסים וארגנו אוטובוסים למוצ"ש, סיפר היום (רביעי) לחדשות עשר תושב המקום, אריאל שגרמן, "20 מהכרטיסים יועדו לילדים והם חיכו לזה מאוד. מה אפשר להגיד לילד בן 7-8 שחי תחת צבע אדום מהרגע שנולד ומגלה שמסי מפחד להגיע לישראל. אני מאוד מאוכזב מזה שהם לא מגיעים, אבל אני לא שופט את ארגנטינה. הם לא יודעים מה שקורה פה. המדינה פשוט צריכה לטפל בצורה טובה יותר בתושבי העוטף".

>> לכתבות נוספות בחדשות עשר

מיד האלוהים לראסיה של זידאן: רגעי המונדיאל הבלתי נשכחים

פלסטיני יידה אבן לעבר חייל בשומרון - ונורה למוות

חמאס מתכנן הפגנה המונית ליום שישי - ומעוניין בעימות עם ישראל

תושב אחר של הקיבוץ, חררדו סלום, הוסיף כי "אנחנו התכוננו לאירוע הזה במשך חודשיים. כששמענו על הביטול לא האמנו שזה קורה. התאכזבנו מאוד. יש ניסיון לא לערבב פוליטיקה עם ספורט, אבל נשקר אם נגיד שהפוליטיזציה שעשו לאירוע הזה לא השפיעה על מה שקרה. ניסו לנצל את האירוע הגדול הזה והפכו אותו לעניין פוליטי. כולנו עכשיו משלמים את המחיר. מקווה שילמדו לפעמים הבאות ולא יערבבו גורמים לא רלוונטים באירועים מסוג זה".

מאוכזבים שלא יגיע
מאוכזבים שלא יגיע | צילום: Getty Images

שגרמן התייחס גם הוא לסוגיה הפוליטית. "השכנים שלנו עשו עבודה מעולה כי הנבחרת לא הגיעה בסופו של דבר כי היא פחדה. אמרו לשחקנים שישראל היא מדינה עם דם על הידיים ואם הם יגיעו אליה, אז ירצחו אותם. נפלנו מבחינה הסברתית כי מה שהם לא יודעים זה שלפני יומיים נשרף פה שטח בגודל של 1,500 דונם בגלל עפיפוני תבערה. יש בעיה במסר שלנו. לפי התקשורת הארגנטינית, מסי רצה להגיע לארץ, כמו מראדונה ב-1986 ו-1990, אבל כבר שבועיים אמרו לו לא לבוא לשחק עד שבסופו של דבר הוא החליט להרים ידיים".

סלום מספר כי תושבי הקיבוץ נמצאים כעת עם הפנים לגביע העולמי, זאת למרות האכזבה מביטול המשחק. "בשבוע הבא מתחיל המבחן האמיתי וכולנו מרוכזים בעניין הזה. המטרה היא זכיה בגביע העולמי, בלי קשר לכל מה שקורה מסביב. לראות את מסי לפני המונדיאל הייתה יכולה להיות חוויה גדולה, אבל עכשיו נתרכז באירוע הגדול של הקיץ".