לקראת פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים: שלטי תנועה נתלו בבירה

לפחות שלושה שלטי הכוונה בהם נכתב "שגרירות ארה"ב" הוצבו בדרום העיר. ברקת: "זה לא חלום, זו המציאות" • הפלסטינים קוראים להחרים את טקס הפתיחה

שלטים לשגרירות אמריקנית בירושלים , חדשות עשר
שלטים לשגרירות אמריקנית בירושלים , חדשות עשר | צילום: חדשות עשר

הכרזת ירושלים של טראמפ: לקראת פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים ב-14 במאי, בעוד שבוע ימים, שלטי תנועה המכווינים למיקום השגרירות בבירה, שתמוקם בשלב זה במתחם בו נמצאת בימים אלו הקונסוליה האמריקנית, נתלו היום (שני) בעיר. לפחות שלושה שלטים הוצבו בדרום העיר, בסמוך למיקומה של השגרירות החדשה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסר עם תליית השלטים: "זה לא חלום, זו המציאות. אני גאה ונרגש לתלות הבוקר את השלטים הראשונים החדשים שהכנו לשגרירות ארה"ב שתיפתח בשבוע הבא בירושלים . זהו אירוע היסטורי ואני מודה לנשיא טראמפ על כך. ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי ועכשיו גם העולם מתחיל להכיר בכך. חג ירושלים שמח".

צפו: פועלים מציבים את שלטי התנועה המכווינים לשגרירות

בתוך כך, עלי אכבר ויליאתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, אמר בנושא: "מה שארה"ב מנסה לעשות בעניין העברת השגרירות לירושלים זה למעשה הכרזה על הצהרת בלפור חדשה. למרבה הצער, מספר בוגדים באזור וביחוד המשטר הסעודי משתפים פעולה עם ארה"ב בנושא זה, אך עליהם לדעת כי העולם האסלאמי והעם הפלסטיני לא יניחו לכך לעבור ללא תגובה".

פתיחת השגרירות בשבוע הבא, שייתכן ותביא לביקור שני של הנשיא האמריקני טראמפ בישראל מאז נכנס לתפקידו (כך לפי הודעתו בשבוע שעבר), הובילה להודעה מטעם הרשות הפלסטינית שקוראת להחרים את הטקס. בהודעה שפרסם מזכ"ל אש"ף, סאיב עריקאת, נכתב: "אנו קוראים לכלל הסגלים הדיפלומטים, ארגונים אזרחיים וסמכויות דתיות להחרים את טקס החנוכה של שגרירות ארה"ב בירושלים".

בהודעה של עריקאת נטען כי בהכרתה של ארה"ב בירושלים בירת ישראל, ובהעברת השגרירות, הממשל של טראמפ מפר את ההתחייבות האמריקנית לתהליך השלום. "אלו שישתתפו בטקס ישלחו מסר לפיו הם מעודדים הפרה בוטה של החוק הבין-לאומי ושל זכויות הפלסטינים", סיכם הבכיר הפלסטיני את הודעתו.