הילד מבת ים שחלם להפוך לנינג'ה וכבש את פסגת אמנויות הלחימה

חיים גוזלי הוא אחד מלוחמי ה-MMA המצליחים בעולם. מדובר בענף לחימה הנחשב אכזרי במיוחד - אין נשק, אבל כמעט הכל מותר. למרות שבארה"ב גוזלי הוא כוכב גדול, כאן בקושי מכירים את שמו. בנו אביב מתעקש לגדול ולהיות יום אחד אלוף גדול אף יותר מאבא

אומן הלחימה חיים גוזלי
אומן הלחימה חיים גוזלי | צילום: חדשות עשר

ארגון הלחימה הבינלאומי, "בלאטור", מגיע לישראל זו השנה השנייה ברציפות, ולמרות שהאירוע מועבר בשידור חי ל-150 מדינות ברחבי העולם, רוב הישראלים לא מודעים אליו.

הסבא של אומניות הלחימה המשולבות בישראל, חיים גוזלי בן ה-45, עלה לזירה מול הלוחם הטוב ביותר של אוקראינה, בן ה-24. גוזלי כלל לא היה אמור להילחם הפעם, בשנה שעברה הודיע שהוא פורש, אבל אז קיבל הצעה שלא היה יכול לסרב לה, ונכנס שוב לכלוב בהיכל שאירח שמות כמו רוקי מרציאנו, מוחמד עלי ומייק טייסון.

>> כתבות נוספות בחדשות עשר:

"מושחתים נמאסתם": בשל חוק ההמלצות - אלפים בהפגנה בת"א

סכנת האווסטין: עברו טיפול להצלת הראייה - והתעוורו
האדריכל שהורשע באסון ורסאי מעורב בפרויקטים נוספים עם ליקויים

בנו אביב, רק בן 17, אבל בעל אוסף מדליות מרשים משלו מאליפויות עולם לילדים ולנוער. בשנה הבאה יעבור לבוגרים ויילחם בכלוב לצד אבא. "אני אוהב את הסיכון של לעלות לקרב, לקבל מכות ולתת מכות. אני חי את זה", אמר אביב. "אני לא פוחד עליו, הוא לא יכנס לזירה אם הוא לא מוכן", אמר אביו.

נועה קירל
נועה קירל | צילום: יחצ

לדבריו, הסיבה שהוא נכנס לתחום היא סרטי הנינג'ה שהיה צופה בהם כשהיה נער, בשנות ה-80. "כשהייתי ילד חלמתי להיות נינג'ה", סיפר. "היינו קופצים מבניינים, נותנים מכות, שוברים". אם פעם היה צריך להתנגב לתחרות מחתרתית במדינה מרוחקת, היום הקרבות הללו כבר מתקיימים באולמות הנחשקים ביותר בארה"ב, והלוחמים כבר לא מסתתרים. הם עלו למעמד של ידוענים.

גוזלי כבר זכה באליפויות עולם באירופה ובארה"ב. הוא היה גם הישראלי הראשון שהוזמן להתחרות בארגון היוקרתי של אבו דאבי. אבל ככול שרשימת ההישגים שלו מתארכת, נראה שגם תסכולו גובר. "פה בארץ אנחנו אולי מקבלים חשיפה קטנה, אבל בארה"ב אני נוסע באוטובוס, ערוץ 9 בניו יורק מדווח עלי, אני זורק חולצות ואנשים רוצים שאני אחתום עליהן. הנפתי את דגל ישראל בעשרות מדינות ועדיין אני לא מתאים לטלוויזיה", אמר גוזלי.

במשך שנים הוא עבד במועדונים הקשוחים ביותר בארץ, שנים שברו לו כיסאות על הראש ודקרו אותו לא פעם. בגיל 45 הוא סופסוף מתחיל להתפרנס ממה שהוא יודע לעשות. לקראת הקרב בתל אביב הוא מכר במו ידיו כמעט 2,000 כרטיסים כדי להבטיח שההפקה תחזור לכאן גם בשנה הבאה.

אחרי 4 חודשים של אימונים וחודשיים של מכירת כרטיסים, גוזלי עשה היסטוריה קטנה כשהכניע את האוקראיני ב-45 וקבע את הזמן השני הכי מהיר בתולדות התחרות. גוזלי ישוב לזירה בינואר הקרוב בלוס אנג'לס, בסבב נוסף של טורניר הבלאטור.

חיים גוזלי
חיים גוזלי | צילום: יחצ