הפיצוץ ביפו - בין ההרוגים: חבר של עובד החנות ותושב טייבה

עלי אבו ג'אמע, בן 22 מטייבה, רימון חורי, בן 20 מיפו ומוחמד יאסין מטול כרם, נהרגו בפיצוץ החנות ברחוב יפת. באירוע נפצעו ארבעה קל. לפי רשויות הכיבוי החנות פעלה ללא רישיון. "אני 45 שנה גר פה, לא היה דבר כזה בחיים", אמר תושב העיר

עלי אבו ג'אמע ורימון חורי, שניים מההרוגים בפיצוץ חנות ברחוב יפת ביפו | צילום: ללא קרדיט

רימון חורי בן 20 מיפו, חבר של עובד החנות, עלי אבו ג'אמע, בן 22 מטייבה ומוחמד יאסין מטול כרם, נהרגו בפיצוץ שהתרחש אתמול (שני) בחנות לכלי בניין ברחוב יפת ביפו. הרחוב עדיין חסום לתנועה.

אבו ג'אמע, שעבד במסעדה בעיר, נהרג מקריסת דירה הסמוכה לחנות. בתוך כך, דיווחו תושבים באזור על שיבושים באספקת מים וחשמל לדירותיהם.

כתבות נוספות בנושא >>

הפיצוץ ביפו: לפי שירותי הכבאות החנות פעלה ללא רישיון עסק
שלושה הרוגים בפיצוץ בחנות ביפו; הנסיבות בבדיקה

מותו של יאסין נקבע בבית החולים, לאחר שחולץ מההריסות במצב אנוש עם כוויות בכל חלקי גופו וחבלת ראש. ארבעה בני אדם נפצעו קל באירוע.

לפי שירותי הכבאות החנות פעלה ללא רישיון עסק. מקור הפיצוץ ככל הנראה במיכלי גז בישול שהיו בחנות או בסמוך לה אך עדיין נבחנת אפשרות של חבלה מכוונת - המבנה קרס לחלוטין בפיצוץ.

רימון חורי מיפו, אחד ההרוגים בפיצוץ
רימון חורי מיפו, אחד ההרוגים בפיצוץ | צילום: באדיבות המשפחה

סגן ניצב שלומי בן זימן, קצין אג"ם במרחב יפתח, אמר: "ישנם כרגע שלושה הרוגים. אנחנו עדיין בשלב סריקת המבנה. לא יודעים כרגע מה גרם לפיצוץ. החקירה בראשיתה".

טפסר דורון נתנאל, מפקד תחנה אזורית ת"א-יפו, הוסיף: "בשלב הראשוני ניסינו להשתלט על הלהבות. היו להבות עזות כי הפיצוץ הצית את הצבעים והחומרים הדליקים שהיו בחנות. החילוץ הסתיים בסביבות 7:00. השריפה כמעט מאחורינו. אנחנו עובדים בשיתוף עם ציוד של פיקוד העורף. יקח עוד מספר שעות עד שהמקום יחזור לשגרה".

צילום: ללא קרדיט

"אני 45 שנה גר פה, לא היה דבר כזה בחיים"

ג'ורג' אבו, שמתגורר סמוך לחנות ולביתו נגרם נזק רב בפיצוץ, מתאר: "ישבתי לאכול בשעה 23:00. סיימתי לאכול, והלכתי לקחת את הצלחת - חשבתי הייתה רעידת אדמה. בסוף זה היה פיצוץ. ניירות עפו ,נהיה אבק ועשן, כל הבית הרוס. אני עד עכשיו לא מרגיש טוב, כמעט נפלתי החוצה. אני חולה אסתמה, סכרת וסרטן. אני 45 שנה גר פה, לא היה דבר כזה בחיים".

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_news281117edotyaffo_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9tol6k4o' duration='81'']

מוחמד יאסין מטול כרם, ההרוג השלישי בפיצוץ ביפו
מוחמד יאסין מטול כרם, ההרוג השלישי בפיצוץ ביפו | צילום: ללא קרדיט

בעקבות האירוע דרש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ממשרד האנרגיה דוח על הפיקוח והאכיפה נגד החאפרים בענף הגז, וכן רשימת מועדי הבדיקות האחרונות שנעשו באזור יפו והממצאים שהעלו.

יו"ר שדולת הבטיחות בכנסת, איציק שמולי, אמר כי "ענף הגז הביתי בישראל משול לפצצת זמן מתקתקת שבכל פעם מופעלת במקום אחר בארץ וגובה חיי אדם. מדי שנה יש אלפי אירועי בטיחות בגז ביתי, חלקים נרחבים מהתחום הם בכלל פירטיים וכולל גם ספקים לא מורשים וחיבורי גז מסוכנים שמולם עומד רגולטור נרפה. במקרה הזה לא ניתן לומר שהכתובת לא הייתה על הקיר כשאפילו מבקר המדינה הצביע על הליקויים שרק חלקם תוקן מאז".