"הליצנים המפחידים": "הורים וילדים חוששים לצאת מהבית"

תושבת פרדס חנה תיארה בשיחה עם חדשות 10 את הדאגה הקיימת בקרב תושבי האזור. "ילדים אמרו שהם ראו ליצנים עם סכינים וחזרו הביתה בוכים", אמרה, "תושבים מפחדים" • אמה של בת 10 מב"ש ש-3 ילדים מחופשים לליצנים ריססו על פניה גז מדמיע סיפרה: "היא לא ישנה כל הלילה, אפילו אני מפחדת". בשעות הערב נעצר נער בן 16 בחשד להפחדה

כנס ליצנים במקסיקו
כנס ליצנים במקסיקו | צילום: רויטרס

בווידאו: על תופעת "הליצנים המפחידים" שמשגעת את ישראל בימים האחרונים

תופעת "הליצנים המפחידים". הורים וילדים מפחדים בעקבות התופעה, במסגרתה נערים ונערות מתחפשים לליצנים ומפחידים עוברים ושבים.

אהובה רושני טוויטו, תושבת פרדס חנה, תיארה את הדאגה הקיימת בקרב ילדים בעקבות אירועים שקרו לאחרונה באזור מגוריה.

>> לכתבות נוספות בנושא "הליצנים המפחידים"

תופעת "הליצנים המפחידים" מתפשטת ברחבי הארץ

תופעת "הליצנים המפחידים": כך מתכוננים הנערים למסע הפחדה

"יש בשכונה שלנו מבנה שהפך לנטוש וכל הזמן רואים שם מזרקים", סיפרה טוויטו לחדשות 10, אתמול הילד שלי, בן 13, חזר הביתה רועד וסיפר שחבורה של ילדים מהשכונה הלכה למבנה וסיפרה לו שראתה שם ליצנים עם סכינים. הם חזרו בוכים הביתה".

טוויטו הסבירה בהמשך כי "רציתי להרגיע אותו, אז אמרתי לו שאני אסע איתו לשם ואראה לו שאין לו ממה לפחד. נסעתי ביחד עם הבנות שלי ואיתו. הגענו למבנה ופתאום יצאו חבורה של נערים צעירים והחלו לצרוח, אז ברחנו משם. פחדנו מאוד ולא הצלחתי לישון בלילה. הורים אחרים אמרו לי שהם והילדים שלהם מפחדים לצאת מהבית".

 

צעיר מחופש לליצן ומפחיד אנשים
צעיר מחופש לליצן ומפחיד אנשים | צילום: ללא קרדיט

12 נערים ונערות נתפסו בשבוע האחרון ברחבי הארץ עם מסיכות ליצן, כשהם מפחידים עוברים ושבים. התופעה, שמקורה בהשראת סרטוני רשת שפורסמו בתחילה בארצות הברית, נפוצה בחולון, קריית גת, עפולה, אשקלון, נתיבות, דימונה, ראשל"צ, ב"ש ומקומות נוספים. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס לתופעה: "זו בדיחה עצובה ומסוכנת. מי שלוקח חלק בדבר החולני מסכן את עצמו ואת התושבים".

בעיריית קרית מוצקין ציינו כי המוקד העירוני קיבל אתמול היום שיחות טלפון מהורים בנוגע לתופעה במסגרתה ליצנים מגיעים לקריות ומפחידים אנשים בשעות הערב. למרות זאת, מבדיקת המשטרה עולה כי התופעה עדיין לא התרחשה בקריות. ראש העיר חיים צורי הנחה את השיטור העירוני במוצקין ואת יחידת האכיפה העירונית להגביר את העירנות לגבי התופעה. עוד הוחלט כי מצלמות המוקד העירוני יתמקדו בשעות הערב בפארקים העירוניים.

בנוסף, ילדה בת 10 מבאר שבע פונתה אתמול בערב למרכז הרפואי בריאותא בעיר לאחר ששלושה ילדים עם מסכות ליצנים ריססו על פניה גז מדמיע.

אפרת זגדון, אמה של הילדה, סיפרה על רגעי התקיפה: "בעלי ראה אותם וניסה לתפוס אותם, אך הם נעלמו". היא הוסיפה כי בתה לא ישנה כל הלילה שאחרי התקיפה: "היא אפילו לא מוכנה ללכת לשירותים לבד". היא סיימה כשאמרה: "גם אני מפחדת, בסוף מישהו יפגע״.

בשעות הערב נעצר בבאר שבע נער בן 16 בחשד שהסתובב אתמול עם מסכת ליצן, והפחיד עוברי אורח. במהלך חיפוש בחפציו אותרה המסכה, והוא יובא מחר להארכת מעצרו. זהו העצור הראשון מאז החלו ההטרדות הסדרתיות.

בנוסף, הערב התקבלה תלונה על שני ליצנים שמפחידים אנשים במרכז ראשון לציון. ניידת משטרה שהגיעה למקום זיהתה שני נערים בתוך השיחים כשאחד מהם חובש מסכה על פניו, והוא עוכב לתחנה להמשך טיפול. במקרה אחר, ילד בן 11 נתפס עם מסיכת ליצן כשהוא מפחיד עוברים ושבים.