מות הישראלית בקירגיזסטן ומתיחות בספרד לקראת משאל העם: סיכום חדשות יום הכיפורים

מציאת גופתה של הילה ליבנה, 1,659 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי, הפגנות לקראת משאל העם מחר בקטלוניה ושר החוץ האמריקני מתייחס לדיאלוג ישיר עם קוריאה הצפונית. וגם: חשד להצתה בשמורת נחל תנינים

הילה ליבנה, המטיילת הישראלית שנעדרת בקירגיזסטן
הילה ליבנה, המטיילת הישראלית שנעדרת בקירגיזסטן | צילום: פייסבוק

בווידאו: אחיה של הילה ליבנה מספר על היענות הגולשים לפנייתו לעזרה ברשת

מות הישראלית בקירגיזסטן. אחיה התאום של הילה ליבנה, שגופתה אותרה אתמול (שישי) במחוז אסקי שבצפון מזרח המדינה, התייחס למותה בעמוד הפייסבוק שלו.

"מכיוון שכולכם הייתם משפחה אחת גדולה עבורנו, אנו מרגישים את החובה לצרף אתכם לאבל הפרטי שלנו", כתב יובל ליבנה, "אנו כואבים ומצטערים להודיע שהילה שלנו איננה בין החיים".

 

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

ארה"ב: ישנם ערוצי דיאלוג ישירים עם קוריאה הצפונית

מתיחות בספרד לקראת משאל העם הקטלוני שייערך מחר

שבדיה: כ-50 בני אדם נעצרו במהלך מצעד ניאו-נאצי בגטבורג

עוד הוסיף ליבנה כי "אנחנו מוקירים את המאמץ הארצי לחזק אותנו ולתת לנו יד ברגעים שהיו קשים ומפחידים לנו. עכשיו אנחנו נפרדים. זוכרים את החיוך שלה לעד, חיוך שהתחיל בעיניים. יהי זכרה ברוך".

קונסול ישראל בקזחסטאן, אריאל ברוורמן, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, מטפלים בהעברת הגופה של הילה לישראל. ההליך צפוי לקחת מספר ימים. המחלקה לישראלים בחו"ל נמצאת בקשר תמידי עם המשפחה.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא "מבקש להודות לגורמי צבא, משטרה והצלה בקירגיזסטן, כמו גם לגורמים בשגרירויות גרמניה וארה״ב שם, על ההרתמות והסיוע שהושיטו בחיפושים הנרחבים לאיתורה של הילה".

המקום נמצאה גופת המטיילת הילה ליבנה
המקום נמצאה גופת המטיילת הילה ליבנה | צילום: צילום מסך

1,659 בני אדם היו זקוקים לטיפול רפואי

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הוזנקו לטפל ב-2,229 אירועים ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי ל-1,659 בני אדם. ממגן דוד אדום נמסר כי 228 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום. 21 בני אדם נזקקו להחייאה. בתוך כך, 265 בני אדם נפגעו ברכיבה על אופניים, גלגיליות, סקייטבורד, בהם 7 במהלך רכיבה על אופניים חשמליים והובורד.

28 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, שניים נמצאים במצב בינוני ו-26 במצב קל. בנוסף, 24 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם אחד קשה ו-23 קל. בנוסף, 134 יולדות הובהלו לבתי החולים ו-7 יולדו על ידי צוותי מד"א בערים מג'דל שמס, קלנסווה, מודיעין, פתח תקווה, כרמיאל, ירושלים ובני ברק.

שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 62 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים. בערים עכו ואשדוד נרשמו שתי תקריות של יידוי אבנים על אמבולנסים והפרעה לצוותים על ידי בני נוער וילדים.

מבית החולים אסף הרופא נמסר כי במהלך יום הכיפורים הגיעו לבית החולים 45 מבוגרים וילדים עם פציעות קלות כתוצאה מרכיבה על אופניים. הם שוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי. כחמישה בני אדם פונו לחדר המיון לאחר שחשו רע כתוצאה מהצום. מצבם טוב.

מבית החולים מאיר נמסר כי 58 ילדים ו-8 מבוגרים הגיעו לקבלת טיפול במיון בעקבות פציעות הקשורות ליום הכיפורים, כגון נפילות מאופניים. במרכז הרפואי הלל יפה הוסיפו כי צוות בית החולים העניק טיפול לכ-24 ילדים ו-4 מבוגרים, בהם ילד בן 11 שנפגע מכידון. 14 ילדים ובני נוער פונו למרכז הרפואי העמק בשל חבלות מנפילה מאפניים ועוד 10 מבוגרים פנו בשל חולשה ועילפון.

מוקדם יותר פרצה שריפה בשמורת נחל תנינים. במקום פעלו עשרה צוותי כיבוי מתחנות חדרה וחיפה. על פי הערכה ראשונית נשרפו כעשרה דונם ונבדק חשד כי מדובר בהצתה מכוננת. השריפה נמצאת תחת שליטה.

חשד להצתה בשמורת נחל תנינים
חשד להצתה בשמורת נחל תנינים | צילום: ללא קרדיט

שני נהגים פרצו מחסומים ונעצרו

במהלך הלילה דווח למשטרה על צעיר שהותקף סמוך לקניון פסגת זאב על ידי צעירים שגנבו את האופניים החשמליים שלו ונמלטו. כוחות משטרה ביצעו סריקות באזור ופתחו בחקירה. בצומת פת שבירושלים יידו אבן לעבר רכב. לא היו נפגעים, אבל נגרם נזק לשמשה.

בשכונת מאה שערים דווח על שריפה בדירה המשמשת לאירוח. כוחות כיבוי אש טיפלו באירוע. נזק נגרם לדירה, אבל לא היו נפגעים באירוע.

בד בבד, ארעו שני מקרים של פריצת מחסומים על ידי נהגים. בצומת העמקים פרץ רכב מחסום משטרתי ועלה על רגלו של שוטר. השוטר ביצע ירה בגלגלי הרכב שהמשיך בנסיעה. הרכב נעצר בגבעת אלונים בקרית אתא ויושביו נמלטו. בעלי הרכב, תושב כפר מנדא בן 23, נעצר לחקירה. המשטרה תבקש מחר מבית המשפט להאריך את מעצרו.

בקריית ביאליק פרץ רכב מחסום משטרתי והמשיך בנסיעה לכיוון צומת הצריף. ניידות משטרה חסמו את המשך נסיעתו לכיוון כבישי הקריות שהיו מלאים באזרחים וכיוונו אותו לכיוון כביש 22, שם נעצר. שוטר נפצע קל במהלך המעצר. הנהג, בן 21 תושב כפר מנדא, נעצר ובתוך הרכב נמצאו בקבוקי אלכוהול. בבדיקה שנערכה לנהג נמצא כי נהג בפסילה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

"לארה"ב יש ערוצי תקשורת ישירים עם קוריאה הצפונית"

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר כי ארצות הברית בודקת אם קוריאה הצפונית מעוניינת בדיאלוג בנוגע לפתרון המשבר בחצי האי הקוריאני. "אנחנו בודקים את הסוגיה אז יש למה לצפות", אמר טילרסון לעיתונאים במהלך נסיעתו לסין, "יש לנו מספר קווי תקשורת עם פיונגיאנג".

בתוך כך, דווח בתקשורת הדרום קוריאנית כי קוריאה הצפונית הזיזה טילים ממתקן לפיתוח טילים בפיונגיאנג. מועד הזזת הטילים ויעדם עדיין אינו ברור.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון עם נחיתתו במוסקבה, שם הוא יערוך פגישות עם גורמים רשמיים בממשל הרוסי
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון עם נחיתתו במוסקבה, שם הוא יערוך פגישות עם גורמים רשמיים בממשל הרוסי | צילום: רויטרס

מתיחות בקטלוניה לקראת משאל העם

אלפי בני אדם הפגינו במרכז מדריד על מנת למחות נגד משאל העם הקטלוני שצפוי להתקיים מחר. בתוך כך, טענו גורמים רשמיים בקטלוניה כי המשטרה הספרדית החרימה יותר ממחצית הקלפיות. "משאל העם של קטלוניה הוא צחוק מהדמוקרטיה", אמר שר החוץ הספרדי אלפונסו דסטיס בראיון ל-AP.

הסגל הדיפלומטי של ארה"ב בקובה יקוצץ ב-60%

ארה"ב תקצץ את הסגל הדיפלומטי שלה בקובה בכ-60% והזהירה את אזרחיה לא להגיע למדינה, זאת בעקבות מתקפה מסתורית שגרמה לדיפלומטים לאבד את השמיעה שלהם. טרם ברור מה הגורם לפגיעה בבריאותם של הצוות. שגרירות ארה"ב בהאוונה פועלת במתכונת מצומצמת ומספקת רק שירותי חירום עבור אזרחים אמריקנים.

הנשיא טראמפ תקף את ראש עיריית סן חואן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף ראש עיריית סן חואן כרמן ילין כרוז, זאת לאחר שהעביר ביקורת על ההתנהלות האמריקנית בנוגע לנזקים שנגרמו בעקבות הוריקן "מריה". "מדובר במנהיגות בעלת רמה נמוכה שלא הצליחה לגייס עזרה כפי שהיה נדרש", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא האמריקני תקף את כרוז, לאחר שטענה כי "המשטר של טראמפ פוגע בנו בגלל חוסר היעילות שלו".

שר הבריאות האמריקני התפטר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החל לחפש שר בריאות חדש לאחר שהאחרון התפטר מתפקידו. הסיבה להתפטרות של טום פרייס היא חשיפת אתר האינטרנט פוליטיקו כי השתמש במטוסים ממשלתיים לצרכיו הפרטיים. "האירועים האחרונים יצרו הסחת דעת שמובילה לכך שאני לא יכול להמשיך לעבוד", כתב פרייס במכתב ההתפטרות שלו.

דונלד טראמפ נואם בעצרת האו
דונלד טראמפ נואם בעצרת האו"ם | צילום: רויטרס

לפחות 50 עצורים בהפגנות של ניאו נאצים

לפחות 50 בני אדם נעצרו בעימותים בין ניאו-נאצים, אנטי פשיסטיים ושוטרים במהלך מצעד ניאו-נאצי בגטבורג, שבשבדיה. לפי דיווחים במדינה, כ-600 ניאו-נאצים נטלו חלק פעיל בצעדה של תנועת המחתרת הנורדית (Nordic Resistance Movement) שנערכה ביום הכיפורים. פעילים אנטי-פשיסטיים השליכו בתגובה זיקוקין וניסו לפרוץ מחסומים משטרתיים.

מצעד ניאו-נאצים בגטבורג, שבדיה
מצעד ניאו-נאצים בגטבורג, שבדיה | צילום: רויטרס