אשתו של גרוניך לחדשות 10: "הוא איש טהור, נעשה לו עוול"

מיכל אדלר, שהגיעה במקום בעלה לקבל את פרס מפעל החיים ממשרד החינוך, הגיבה לטענה בדבר הטרדה מינית שביצע גרוניך לפני 25 שנה: "התלונות האלו הן סתמיות. אני מכירה את בעלי מצוין" • בכתבה: תיעוד המפגש של הזמר לפני ימים אחדים עם ילדי מקהלת שבא שבגרו

מיכל אדלר, אשתו של שלמה גרוניך
מיכל אדלר, אשתו של שלמה גרוניך | צילום: חדשות 10

מיכל אדלר, אשתו של שלמה גרוניך, שהגיעה היום (שני) במקומו לטקס הענקת פרס מפעל חיים של משרד החינוך על תרומתו לחשיפת תרבותה של עדת יוצאי אתיופיה, התייחסה לראשונה פומבית לפרשת ההטרדה המינית של אישה שטענה כי הזמר הטריד אותה לפני 25 שנה.

"הגעתי לטקס הזה כדי להוכיח את חפותו. אני מאמינה לו ופה בשבילו והוא שמח שאני פה", אמרה אדלר לכתב חדשות 10. "התלונות האלו הן סתמיות. נעשה לו עוול. אני לא מבינה מאיפה הן מגיעות. אני מכירה את בעלי מצוין ולא מבינה מהיכן מגיעים הדברים שמיוחסים לו".

לכתבות נוספות בנושא:

המשורר ויזלטיר על התלונה נגד גרוניך: "מעולם לא שמעתי סיפור יותר מגוחך"

תלונה למשטרה: שלמה גרוניך ביצע בי מעשה מגונה לפני 25 שנה

אשתו של שלמה גרוניך מקבלת בשמו את פרס שר החינוך
אשתו של שלמה גרוניך מקבלת בשמו את פרס שר החינוך | צילום: שי שפיגלמן

כשנשאלה לגבי התלונה אמרה אדלר: "לפני 25 שנה בכלל לא הייתי נשואה. בעלי הוא איש טהור. אני מנועה מלהגיב למקרה, אבל זה מצחיק אותי. פתאום צצים דברים מלפני 800 שנה. ככה עובדת התקשורת".

אמש הגישה אישה תלונה בגין הטרדה שעברה לטענתה על ידי הזמר לפני 25 שנה. בפוסט שפירסמה המתלוננת בחשבון הפייסבוק שלה היא כתבה: "אפילו לא ביקשתי להיפגש איתך, שלחו אותי אליך בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה, לכמה בנות גרמת עוול? לכמה זמרות השבתת את הנשמה? כי לפי השמועות כל כך הרבה בנות בטראומה ממך".

שלמה גרוניך עם מקהלת שבא
שלמה גרוניך עם מקהלת שבא | צילום: חדשות 10

בעדות המתלוננת במשטרה היא אמרה כי הגיעה לביתו בעניין מוסיקלי נטו. "היו ענבים בביתו והוא גלגל לי אחד על החזה. נבהלתי ולקחתי מונית הביתה. כששמעתי שהוא קיבל את הפרס החלטתי להפסיק לשתוק ולהלחם שישללו ממנו את הפרס. לאורך השנים היו הרבה שמועות עליו בתוך עולם המוסיקה", אמרה המתלוננת.

חברו של גרוניך, המשורר מאיר ויזלטיר הגיב על הטענה בתכנית "חמש עם רפי רשף": "אני מכיר את שלמה 40 שנה. אני שונא הטרדות מיניות, אבל מעולם לא שמעתי סיפור יותר מגוחך על הטרדה מינית. היא מספרת שלפני 25 שנה כשהייתה בת 17 היא באה אליו עם טקסט שכתבה ורצתה שהוא ילחין והוא זרק ענב על החזה שלה, שמעתם פעם על הטרדה מינית יותר מגוחכת מזה?", שאל ויזלטיר.

שלמה גרוניך
שלמה גרוניך | צילום: אלכס ליפקין

כתבת חדשות 10 סמדר פלד התלוות מתחילת ספטמבר לראשוני מקהלת שבא שבגרו שהוזמנו לפגוש את היוצר שלמה גרוניך שהקים את המקהלה לפני 25 שנה. "איך שאני מכירה אותו זה לא הוא. הוא הכי רחוק מזה", מספרת קרן חברת המקהלה.

המשטרה קיבלה את התלונה ומחכה לראות האם יגיעו עוד עדויות, דבר שלא קרה עד כה - 24 שעות לאחר הפרסום הראשון. לא רק שאין תלונה, אלא גם אין עדויות נוספות של נשים לבדיקה לגבי הגשת תלונה. ההערכה היא כי לא תיפתח חקירה בשל התיישנות.