לאחר שעוכבו לחקירה: רמי לוי וראש מועצת מבשרת ציון שוחררו למעצר בית

יורם שמעון הוא ראש המועצה שעוכב יחד עם בעל רשת השיווק, החשוד שקיבל פטור מתשלום ארנונה עבור קניון שבנה בשטח המועצה. בתום חקירת המשטרה, הוחלט לשחרר את השניים למעצר בית

רמי לוי

איש העסקים רמי לוי וראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון, שעוכבו הבוקר (ראשון) לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה, שוחררו למעצר בית.

בתום חקירת המשטרה, הוחלט להרחיק את שמעון ממשרדי המועצה, נאסר עליו ליצור קשר עם כל המעורבים בפרשה למשך 60 יום ולצאת מהארץ. לוי וראש המועצה עוכבו יחד עם איש עסקים נוסף ובעלי עיתון, ששוחררו אף הם למעצר בית, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. בנוסף לעיכובם, ביצעו חוקרי המשטרה הבוקר גם חיפוש בבתיהם.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

 

סופת הענק הגיעה: הוריקן אירמה מכה בקבוצת האיים הדרומיים של פלורידה

ראש השב"כ מזהיר: חמאס מתבסס בלבנון בחסות איראן

חשד: מדריך בתנועת נוער סיפק לקטינה סמים בתמורה לעבירות מין

רמי לוי בטקס בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל
רמי לוי בטקס בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל | צילום: חדשות 10

על פי החשד, ראש המועצה פעל כדי לתת לרמי לוי הטבות מס שונות בשווי של יותר מ-20 מיליון שקלים, במסגרת קניון שאיש העסקים הקים בשטח המועצה. עוד נחשד כי אשתו לשעבר של שמעון קיבלה תפקיד בכיר באותו קניון. בנוסף נחקר היום שמעון על נושא אחר של אישור תקציבים מנופחים במאות אלפי שקלים לבית ספר מהזרם הדתי ביישוב. על פי החשד עשה זאת כדי להשיג שקט מצד חברי הקואליציה הדתיים.

פרקליטו, אורי קינן, אמר כי הוא "סמוך ובטוח כי לאחר שהמשטרה תבצע מלאכתה נאמנה, היא תגיע למסקנה כי לא דבק במרשי כל רבב".

בתוך כך, רמי לוי נחקר בחשד שקיבל פטור מתשלום ארנונה עבור הקניון - על כך פורסם לראשונה בחדשות 10. מניית החברה שבבעלותו "רמי לוי שיווק השקמה", ירדה בכ-5% והמסחר בה הופסק בעקבות "אירוע מהותי", כך לפי הודעת החברה.

מ"רמי לוי שיווק השקמה" מבקשים למסור בתגובה לפרסומים השונים: "קניון מבשרת או רמי לוי לא קיבלו שום הנחה או הטבה ממועצת מבשרת ציון בעניין כזה או אחר ולבטח לא בנוגע להיטל השבחה, נושא אשר אינו בסמכות המועצה. מעבר לכך, צר לנו על העובדות השגויות המופצות בעניין. להלן העובדות: נושא היטל ההשבחה עדיין תלוי ועומד בפני שמאי מכריע ואובייקטיבי לפי חוק כך שלא ניתנה שום הטבה ו/או הנחה. יתרה מזו, אין בסמכותו של ראש מועצה והוא אינו יכול להפחית או לבטל היטל השבחה. ישנו הליך לפי חוק התכנון והבנייה לערעור על שומת היטל השבחה והחברה נקטה בהליך זה ועודנה מתנהלת במסגרת ההליך. לא זו אף זו - החברה הפקידה ערבות בנקאית בסך של 21 מיליון ש"ח כחלק מהליך הערעור ובהליך זה טרם התקבלה הכרעה".

"מנהלת השיווק של הקניון היא פרודתו של ראש המועצה ולא היתה בת זוגו גם בעת שנשכרו שירותיה. מנהלת השיווק של הקניון היתה מנהלת שיווק של הקניון הסמוך במשך 13 שנה ונמצאה כמועמדת מנוסה ומתאימה לתפקיד, ככזו המכירה כבר את האוכלוסיה המקומית של מבשרת ציון ואת השוכרים הפוטנציאליים. מר עודד בר צבי - מנהל הקניון  הינו מנהל קניונים ותיק, בין היתר ניהל את קניון האחים ישראל, קניון אלרוב בממילא וקניונים נוספים. מר בר צבי הוא מנהל מקצועי ומינוי טבעי לניהול הקניון. אנו סמוכים ובטוחים כי המשטרה תבצע את החקירה ביעילות ותמצא כי לא היה כל מקום לחקירתו של מר רמי לוי בעניין זה וכי לא נמצא כל רבב בפעולותיו", לשון התגובה.