אלוף האגרוף ולוחם אגוז נהרג בתאונת דרכים - איבריו הצילו חיים

משפחתו של אופק קלוגמן, שמותו נקבע בבית החולים רמב"ם לאחר שנפצע בתאונת דרכים בצומת סומך, ביקשה לתרום את איבריו, שהצילו חיים של חמישה בני אדם. "שמחים שהוא לפחות הציל חיים של אנשים אחרים", סיפר אביו

אופק גלוקמן, המתאגרף שמת מפצעיו לאחר תאונת דרכים
אופק גלוקמן, המתאגרף שמת מפצעיו לאחר תאונת דרכים | צילום: באדיבות המשפחה

איבריו של זוכה מדלית ארד באליפות אירופה באגרוף הצילו חיים. אופק קלוגמן מת בסוף השבוע בבית החולים רמב"ם שבחיפה לאחר שנפגע בתאונת דרכים.

משפחתו של אופק ביקשה לתרום את איבריו ובהתאם לבקשתה לבו הושתל בגבר בן 65 בבית החולים שיבא ושתי ראותיו הושתלו בבת 35 בבית החולים בלינסון. הכבד שלו הושתל בגבר בן 51 בבית החולים איכילוב.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

שפטל בראיון: "כשאוודא את דברי הרמטכ"ל אשקול לא להגיש ערעור"

משפחת המאבטח בירדן: "חוששים שגורמים קיצוניים ינקמו בו"

הפגנות ועימותים במהלך משאל העם בוונצואלה, ארה"ב מאיימת בסנקציות

כליה אחת של קלוגמן הושתלה בגבר בן 47 בבית החולים בלינסון וכליה נוספת הושתלה בנער בן 15 שבבית החולים שניידר. מצבם של אלה שעברו את ההשתלות טוב ויציב.

"אנחנו שמחים שלפחות הוא הציל חיים של מישהו אחר ושיש בהם משהו ממנו", אמר לחדשות 10 גנדי קלוגמן, אביו של אופק, "הוא תמיד רצה לעזור. המורה שלו סיפרה שבאחד הטיולים הם הגיעו לעליה ממש קשה, אז הוא לקח מאנשים תיקים ועזר להם לעלות. כשהוא היה מסיע אנשים על האופנוע הוא תמיד היה נותן להם את הקסדה הטובה יותר. הוא אף פעם לא השתמש בכוח שלו לרעה, היה תמיד ילד שמח".

אופק קלוגמן, רוכב הקטנוע בן ה-19 וחצי שנפצע קשה מאוד בתאונה סמוך לצומת סומך
אופק קלוגמן, רוכב הקטנוע בן ה-19 וחצי שנפצע קשה מאוד בתאונה סמוך לצומת סומך | צילום: פייסבוק

אביו של אופק סיפר על ההחלטה של בנו לעזוב את האגרוף לטובת גיוס לצה"ל. "הוא היה ילד שמסמן מטרות ומגיע אליהם. הוא כל כך רצה קרבי, אז החליט להתגייס. הוא מאוד שמח על כך שהוא הגיע לאגוז. כל פעם שהוא מספר על היחידה שלו, העיניים שלו נצצו".

לאחר מכן הודה קלוגמן על הייחס שזכה לאחר מותו של בנו. "בצה"ל היו איתנו כל הדרך, זה היה מדהים. הבן הגדול שלי בחו"ל ועזרו לו לחזור מהר לארץ. קיבלנו הרבה תמיכה מאנשים שלא הכרתי. זה חיזק אותנו. החלטנו אחרי זה שצריך לעשות משהו, לתרום אברים בשביל להציל מישהו אחר. אם היו שואלים את אופק, הוא היה מוכן לעשות את זה בעיניים עצומות".

לסיום הביע תקווה שכמות תאונות הדרכים שבהם מעורבים קטנועים יקטנו. "אני רוצה לבקש מילדים שלא יקנו אופנעים. זה כלי מוות. שיקשיבו להורים שלהם ושבאופן כללי יסעו בזהירות".

קלוגמן, בן 19 מנצרת עילית, העדיף להתגייס לאגוז אף על פי שחזו לו עתיד מזהיר בענף האגרוף. הוא זכה לפני כשנתיים במדלית הארד באליפות אירופה באגרוף לנוער במשקל עד 66 ק"ג, וביקש קטנוע כמתנה להישג. לאחרונה היה מעורב בתאונת דרכים ליד צומת סומך ונפצע קשה.

צוות של מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם, שם נאבקו על חייו במשך מספר ימים, אבל בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.