פרשת בזק: בעקבות הרחבת החקירה - הופסק המסחר במניית החברה בבורסה

בהודעה רשמית נמסר כי במסגרת חקירת בעל השליטה ב"בזק" שאול אלוביץ', נחקרת גם העסקה למתן שירותים מחברת "חלל תקשורת" ל"יס". בשל כך הופסק המחסר במניית בזק. אלוביץ' עדיין מורחק ממשרדי החברה במסגרת חקירת עסקת המיזוג

חברת הלוויין והתקשורת יס
חברת הלוויין והתקשורת יס | צילום: חדשות 10

התפתחות בחקירת "בזק". הרשות לניירות ערך הודיעה היום (שלישי) כי החקירה בעניין החברה הורחבה גם לעסקת מתן שירותי תקשורת לווינית בין חברת "חלל תקשורת" ל"יס".

החקירה בחשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך, וחוק העונשין. בעקבות כך הופסק המחסר במניות קבוצת בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ'.

>> לכתבות נוספות בנושא:

"בזק" שילמה לאלוביץ' עוד 200 מיליון שקלים על הטבות מס עתידיות

גרסת מנכ"לית בזק בחקירה: לחצתי לאשר את העסקה, אבל רק לטובת החברה

גורם המעורה בחקירת אלוביץ': "אם התשלום מופרז, אפשר לבטל בדיעבד את עסקת yes"

לפני כשבועיים, אלוביץ', שמשמש גם כיו"ר "בזק", ממשרדי החברה וכן ממשרדי "יס" לתקופה של 30 יום. בתוך כך, נאסר עליו ליצור קשר עם עובדי החברות, בנוסף נאסר עליו אלוביץ' לעסוק בפעילות השוטפת של יס, כמו גם ליצור קשר עם מנכ"ל החברה.

צילום: אייל טואג

במסגרת החקירה נבדק האם אלוביץ' מכר את חברת "יס" לחברת "בזק" במחיר מופרז. ושלשל לכיסו סכום של 170 מיליון שקלים. מעבר לכך התגלה כי בעלי המניות, הציבור הרחב, הפסידו לטובת כיסו של הטייקון, עוד 200 מיליון שקלים, כבונוס על הפחתות צפויות במיסים שהחברה תשלם כשזו תשלים את המיזוג עם "יס".

מנ"כלית "בזק", סטלה הנדלר, נחקרה גם היא במסגרת הפרשה. על פי גירסתה היא אכן לחצה לטובת עסקת המיזוג, אך עשתה זאת לטובת החברה בלבד. בפרוטוקולים של עסקת המיזוג בין בזק ו"יס" מופיעה הנדלר כאחת התומכות הראשיות בעסקה שכעת נבדק אם שולם בה מחיר מופרז לטובת בעל השליטה, אלוביץ'. לכן היא מתמקדת בניסיון להוכיח כי מדובר בפעולה עניינית בלבד, שאינה מושפעת משיקולים זרים.