עמיר פרץ: "אהוד ברק הוא סבא כזה נחמד"; אבי גבאי: "לא אכנס לממשלת נתניהו"

ביום שני הסוגיה תוכרע סופית: מי יעמוד בראש מפלגת "העבודה", וכנראה יוביל אותה בבחירות הבאות? - פרץ, שעמד בעבר בראש המפלגה, או "הדם החדש", גבאי • שני המועמדים בריאיון ל"שישי עם איילה חסון"

עמיר פרץ ואבי גבאי, המועמדים בסיבוב השני של הפריימריז בעבודה
עמיר פרץ ואבי גבאי, המועמדים בסיבוב השני של הפריימריז בעבודה | צילום: חדשות 10

אחרי ההתכתשות הגדולה השבוע בין שבעת המעומדים לראשות מפלגת העבודה, נותרו שניים על קו הסיום. עמיר פרץ, שטעם את טעמה המפוקפק של העמידה בראשות העבודה, ואבי גבאי, שהגיע מהמגזר הפרטי אל מפלגת "כולנו", נטש אותה, ועכשיו מאמין שדווקא "דם חדש", כמותו, יצליח להוביל את "העבודה".

בריאיון ל"שישי" עם איילה חסון נשאלו השניים על כניסת לממשלת נתניהו. שניהם ענו בשלילה לתרחיש זה. "לא אצטרף לממשלת נתניהו בשום אופן", אמר גבאי. לדבריו, "הדרך לתמוך ברה"מ לעשות שלום זה להיות באופוזיציה ולתת לו רשת ביטחון". גם פרץ ענה באופן דומה - "בשום פנים ואופן לא אצטרף לממשלה של נתניהו. הוא עובד רק כאשר הוא לחוץ ואנו נפעיל לחץ מבחוץ", אמר.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

מתקפה משולבת במצרים: 23 חיילים נהרגו בצפון סיני

נתניהו נגד אונסק"ו: "החלטה הזויה, רק בישראל לא מפוצצים מסגדים"

כמה שעות לפני פגישתם: טראמפ ופוטין לחצו ידיים לראשונה

כשנשאל על סיכוייו לנצח, אמר גבאי כי מעריך שינצח "יש לנו הרבה מאוד תומכים. מספיק כדי לנצח בבחירות. השאלה היא כמה מהם יבואו להצביע". הוא הוסיף כי לא יחליף את הרצוג כיושב ראש האופוזיציה. "אני אמרתי חד משמעית שאין שום סיבה להחליפו, מאחר ואני לא חבר כנסת. זה יקרה למרות שהוא תומך בעמיר פרץ. הערכתי שהוא יתמוך בו", אמר.

השר אבי גבאי במסיבת עיתונאים לאחר התפטרותו
השר אבי גבאי במסיבת עיתונאים לאחר התפטרותו | צילום: חדשות 10

גבאי עקץ את פרץ ואמר כי הציבור רוצה משהו אחר. לדבריו, "מי שבמשך 35 שנה של קריירה לא הצליח להגיע למצב שהוא מסוגל לאיים על השלטון, כנראה שגם עכשיו זה לא יקרה".

מוקדם יותר היום, אהוד ברק העלה סרטון בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מעניק את תמיכתו באבי גבאי לראשות המפלגה. "שני המועמדים ראויים, אבל אבי גבאי הוא העתיד. פוליטיקה אחרת, חדשה, שאפשר להיות גאה בה", אמר. פרץ הגיב בריאיון ואמר על ברק כי הוא "סבא משעשע, נחמד כזה". עוד הוסיף, "אני מאוד שמח שאנשים מדברים על תפיסות העולם שלי כמשהו שצריך לבחון האם הם  חדשות או ישנות. יש הבדל בין חדש לחדשני".

במהלך הריאיון פרץ נשאל על החלטת אונסק"ו, על כך שמערת המכפלה נמצאת בשטח פלסטיני ולא ידע באיזו החלטה מדובר. לאחר מכן הוסיף כי "כשנפשיר את מערכת היחסים שלנו ונתקדם לעבר שלום, כל הגורמים באונסק"ו והקהילה הבינלאומית יבואו בהידברות איתנו".

ח
ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) | צילום: חדשות 10

על מלחמת לבנון השניה אמר פרץ כי מדובר במלחמה רבת הישגים. "הרמטכ"ל אמר לפני 3 שבועות באופן פומבי שמלחמת לבנון השיגה הישגים חסרי תקדמים, ואומרים בבתי ספר בצפון שלא היה שקט כזה שנים".

בתוך כך, חברת הכנסת סתיו שפיר הביעה היום תמיכה באבי גבאי לראשות המפלגה. בסרטון שהעלתה אמרה כי "הגיע הזמן להתחדשות. ברגע הנכון אבי גבאי בחר ללכת עם המצפון שלו ולא להתמכר לפוליטיקת הכיסאות והג'ובים".