מתקפת סייבר נגד בתי חולים בישראל; לא נגרם נזק

מחשבים ב-8 בתי החולים, בהם אסף הרופא, פוריה והמרכז הרפואי לגליל, הותקפו במהלך הלילה. רק 50 מחשבים נדבקו, וטופלו ע"י אנשי אבטחה והרשות הלאומית להגנת סייבר. לא נגרם נזק לתפקודם השוטף

בית חולים אסף הרופא
בית חולים אסף הרופא | צילום: חדשות 13

בווידאו - ארז קריינר, לשעבר ראש רשות הסייבר בשב"כ, בריאיון ל"אורלי וגיא":

גל מתקפות הסייבר העולמי הגיע לישראל. הלילה (חמישי) נעשו ניסיונות לתקוף 50 מחשבים בשמונה בתי חולים - בהם אסף הרופא שבצריפין, פוריה שבטבריה והמרכז הרפואי לגליל שבנהריה. כמה מחשבים נדבקו וטופלו ע"י אנשי אבטחה והרשות הלאומית להגנת סייבר, ולא נגרם כל נזק. מהרשות הלאומית להגנת סייבר נמסר כי בשלב זה ההתפתחויות נמצאות במעקב וטיפול צמוד. המחשבים המשיכו לתפקד כסדרם.

המחשבים הותקפו בתחוכנת הריגול SGX, שאינה חדשה, וזוהתה ע״י מערכות האבטחה. לא נמחק מידע ולא נגרם כל נזק אחר למחשבים שהותקפו.

לכתבות נוספות בחדשות 10 >>

הותר לפרסום: עד המדינה לשעבר שחוסל באשקלון - טל קורקוס

"אולמרט שמח מאוד, הוועדה קבעה כי אין פסול בהוצאת החומרים"

"ירה בה ושיסף את גרונה": בן הזוג מואשם ברצח מיה גורן בבת ים

שלשום התייחס ראש השב"כ, נדב ארגמן, למתקפה ממוחשבת אפשרית: "איתרנו מבעוד מועד 2,000 מפגעים בודדים פוטנציאלים", אמר, "וביצענו עשרות פעולות ומבצעים מתוחכמים. הארגון פועל, לדבריו, לסיכול האיום ולהרחיקו: "האקרים בעולם חווים תקלות בלתי צפויות", הוסיף.

הודעת הכופר במתקפת הסייבר באירופה
הודעת הכופר במתקפת הסייבר באירופה | צילום: ללא קרדיט

המתקפה מכה ברחבי העולם - וגורמת לנזק רב

באותו יום היכתה המתקפה בעיקר במזרח אירופה. בקייב הודיעו כי רשת המחשבים הממשלתית של אוקראינה קרסה ודווחו שיבושים בנמל התעופה בבירה. גם חברת החשמל של המדינה ומספר חברות פרטיות ובנקים הותקפו. בין החברות שהותקפו נמצאות יצרנית המטוסים אנטונוב.

מוקדם יותר החודש נמצאו ראיות הקושרות את המתקפה העולמית לקוריאה הצפונית, אם כי לא בטוח שיש לה קשר מתקפה בישראל. חוקרים גילו  חלקי קוד בתוכנת הכופר שבה השתמשו ההאקרים שתקפו מאות אלפי משתמשים, שדומים לתקיפה שביצעה המדינה הרודנית. בתקיפה הקודמת, בפברואר 2016, קוריאה הצפונית נחשדה בגניבת ענק מבנק בבנגלדש. אלא שרק בחודש שעבר הודיעו גורמי אכיפת חוק בארצות הברית כי ייתכן ויאשימו את פיונגיאנג במתקפה שבה נגנבו 81 מיליון דולרים.