משבר הדסה - האזינו: מה אמר עוזרו של ליצמן להורי הילדים החולים?

רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם מסרבים להצעות משרד הבריאות לגישור. הקלטה שנחשפה הערב בחדשות 10 ממחישה את המצב הקשה שבו נמצאים הורי הילדים החולים בעימות בין הרופאים למשרד: "פרופ' ויינטראוב לא צריך אתכם, הוא רק רוצה לעשות קופה"

בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים
בית החולים הדסה עין כרם שבירושלים | צילום: חדשות 10

הקלטה בלעדית שהגיעה הערב (רביעי) לידי חדשות 10, מציגה את שורש הבעיה בגללה הסכסוך בבית החולים הדסה לא נפתר עד היום.

משה בניטה, אחד ההורים שנאבק למען הרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו אונקולוגית, התקשר למוטי בובצ'יק, עוזרו הקרוב של שר הבריאות ליצמן, מיד לאחר שהרופאים התפטרו. זאת במטרה להגיע להסכם.

בניטה מפציר בבובצ'יק שיאפשר לו להיפגש עם השר. אך עוזרו של ליצמן דחה את רצונו וטען כי מנהל המחלקה, פרופסור ויינטראוב מקשה על פתירת המשבר. "מיקי ויינטראוב מחזיק אתכם כבני ערובה, הוא לא צריך אתכם בכלל. הוא עושה עליכם קופה".

לכתבות נוספות בנושא המשבר בבית החולים הדסה:

ליצמן נגד רופאי הדסה: "קשה לי לחשוב שרופאים ינסו לבצע פוטש"

 

משבר הדסה: בעקבות התפטרות הרופאים - אחות ראשונה עוזבת
המשבר בהדסה: הרופאים המתפטרים ומנכ"ל משרד הבריאות סיכמו על גישור

כפי שנחשף בתכנית "המקור",  יוזמת הרופאים המתפטרים להשתלב בבית החולים שערי צדק לא הצליחה. למרות הפגישות שהיו לפני כחצי שנה במשרדו, החליט היום שר הבריאות לתקוף את הרופאים.

שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס שקיפות בבריאות השנתי בת״א
שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס שקיפות בבריאות השנתי בת״א | צילום: דוברות משרד הבריאות

בבית החולים שערי צדק הסבירו כי ניסו לבדוק את התכנות הקמת המחלקה אך לאחר שהובהר להם כי משרד הבריאות לא יאשר, הם הסירו את ידיהם.

נדמה שהמשבר החריף בבית החולים רחוק מלהגיע לסיום. משרד הבריאות הסכים מצדו להיענות לדרישותיהם של הרופאים, אך הרופאים השיבו כי הם אינם מתכוונים להמשיך בהליך הגישור שנקבע וכי הפתרון יקבע ע"י בג"צ.

מנהלת המחלקה בהדסה סיפרה לחדשות 10 כי כל הבעיה בבית החולים נוצרת בגלל שמקבלים תיירי מרפא מבחוץ. לדבריה, אם לא יטופלו בשנה הקרובה פלסטינים ושאר תיירי מרפא מבחוץ אז יהיו מספיק מיטות אישפוז לכל הילדים הישראלים. ככל הנראה בית החולים לא מוכן לוותר על ההכנסה הכלכלית שהיא מקבלת מאותה אוכלוסייה, ולכן היא לא מאפשרת זאת.