סימני השאלה של "מחיר למשתכן": חוזים משובשים ועיכובים במסירת הדירות

מחצית מהזכאים נרשמו להגרלת הענק של מחיר למשתכן אבל מה מצפה להם מרגע שיקבלו את הודעת הזכייה? תחקיר חדשות 10 מגלה התנהלות מסורבלת של חברת הבקרה של פרויקט הדגל - טעויות בחוזים והעדר מענה לפניות

נדל"ן בנס ציונה
נדל"ן בנס ציונה | צילום: חדשות 10

כמחצית מהזכאים לתכנית "מחיר למשתכן" נרשמו להגרלה הגדולה של הדירות בתוך יומיים, אבל זוכים רבים מרגישים כי אין אף אחד שמפקח מקרוב על התנהלות היזם ועל הטפסים עליהם הם נדרשים לחתום.

תפקיד זה אמורה למלא חברת י.ת.ב, חברה פרטית שמועסקת על ידי משרד הבינוי והשיכון כדי להוציא לפועל את הפרויקטים. "מצאנו הבדלים משמעותיים בין המפרט לבין החוזה. למה זו העבודה שלנו? זו בדיוק העבודה שלהם", אומרת עדי טובי שזכתה בדירה מוזלת בראשון לציון.

לכתבות נוספות בחדשות 10:

הגרלת מחיר למשתכן: כמחצית מהזכאים נרשמו תוך יומיים

פרשת הצוללות: עדות נגבתה מאדם שהעביר כסף מגנור ליעד עלום בקפריסין

ראש עיריית קלקיליה: "בנט איבד צלם אנוש, האדמה שייכת לאבותינו"

קרקע בראשון לציון בה ייבנה פרויקט
קרקע בראשון לציון בה ייבנה פרויקט "מחיר למשתכן" | צילום: חדשות 10

בחודשים האחרונים הצטברו עשרות תלונות של זוכים ב"תכנית למשתכן" מכל הארץ. "כאשר באו חלק מהזוכים לבחור דירות נאמר להם מחיר מסוים, לאחר מספר חודשים נמסר להם כי חלה טעות והמחיר עולה. חברת הבקרה לא הנידה עפעף", אומר עו"ד סער זיו, שמייצג זוכים בתכנית בפרויקט בעתלית.

"חל בלבול ואתה לא יכול לצפות מהיזם שיספוג את הנזק", מסבירה נציגה של חברת י.ת.ב. ממשרד הבינוי והישוכן נמסר כי הםן פועלים ללא הרף לשיפור המכרזים מול הדיירים ופועלים לפרסם מכרז בקרה נוסף בו יהיה מענה נרחב יותר לצרכן.