מחדל המורה בת"א: חשד כי תקף מינית גם בבי"ס בראשל"צ

הפדופיל קיבל אישור עבודה בבית הספר לפני הרשעתו, למרות שכבר הוגש נגדו כתב אישום באותו זמן. כעת בודקים במשרד החינוך האם שימש כמורה מחליף בערים נוספות, לאחר שהתגלה כי לימד בראשון לציון. 10 תלונות על עבירות בילדות כיתה ב' הוגשו כבר

הכניסה לבית הספר נופים בשכונת קריית שלום בתל אביב
הכניסה לבית הספר נופים בשכונת קריית שלום בתל אביב | צילום: חדשות 10

היום (שלישי) נעצר מורה מחליף בבית ספר בתל אביב בחשד שביצע עבירות מין בתלמידות כיתה ב'. כעת נבדק חשד כי תקף מינית תלמידות גם בבית ספר בראשון לציון. המורה הועסק למרות שהורשע בעבירות מין בעת שהעביר שיעורים פרטיים.

נגד הפדופיל, בן 49 השימש כמחנך מחליף בבית ספר בצפון תל אביב, הוגשו כבר עשר תלונות. הוא לימד גם בבית ספר בראשל"צ, שם יחלו מחר בגביית העדויות. במשרד החינוך פתחו בבדיקה טלפונית עם מנהלי בתי ספר על מנת לוודא באילו מהם הועסק החשוד. במסגרת זו הגיעו אפילו פניות להורי הילדים.

>> לכתבות נוספות בחדשות 10:

"תומך בהיטלר": מרצה לימדה את כתביו של אחד ממנהיגיה הרוחניים של חמאס

"עבור סוריה": ניסיון פיגוע בפריז - אדם תקף שוטר עם פטיש ונורה

הפנטגון: מודים לקטאר על התמיכה בנוכחות הצבאית של ארה"ב במדינה

המקרה חשף חולשה משמעותית במערכת החינוך, כאשר ניתן אישור לאנשים שלא הורשעו אבל הוגש נגדם כתב אישום. החשוד הנפיק את האישור לעבוד עם ילדים בינואר 2017 והורשע רק בחודש מאי. "מרשי מכחיש את העבירות המיוחסות לו וטוען שהמעשים הם חיוק ונשיקה אבהיים", מסר שי רודה, עורך דינו של החשוד, "המעשים לא נעשו בסתר אלא ליד תלמידים או מבוגרים אחרים".

אחד העצורים בעקבות הצתת חסר הבית בתחנת רכבת תחתית בברלין
אחד העצורים בעקבות הצתת חסר הבית בתחנת רכבת תחתית בברלין | צילום: בילד

החשוד הורשע בעבירות מין בקטינה שטרם מלאו לה 14. על פי הכרעת הדין, במקרה הקודם הוא ביצע עבירות מין בביתה של אחת מתלמידותיו לאחר סיום השיעור הפרטי, "לשם גירוי, סיפוק, או ביזוי מיניים". השופטים קבעו כי נגע בתלמידה, ליטף אותה, חיבק ונישק אותה.

תמלילי חקירתו בעניין חושפים את עמדתו בעניין. "בגלל שהיא מאוד התקדמה בחומר, פעמיים או שלוש נתתי לה חיבוק 'אבהי' כזה", טען אז החשוד, "לא כפיתי את עצמי, היא לא התנגדה או הדפה אותי או ברחה, זה לא קרה בקטע מיני. אני זוכר חיבוק ונשיקה ללחי, יכול להיות שזה היה טיפה למטה".

מנהלת בית הספר שלחה להורים מכתב שבו היא מתייחסת לאירועים. "אנו כאן כדי לשמור על הילדים ומתייחסים ברצינות לכל פניה שלהם", כתבה המנהלת.

ממשרד החינוך נמסר: "המורה המחליף הועסק לאחר שהציג אישור העסקה תקף ממשטרת ישראל על פי חוק מניעת העסקת עברייני מין ובהתאם לכל הנהלים. מיד עם קבלת התלונה הראשונה בבית הספר נגד המורה, הפסיקה המנהלת את עבודתו לאלתר ובמקביל פנתה מיידית בתלונה למשטרה. משרד החינוך יפעל בהתאם להנחיות משטרת ישראל. נציין כי האישור הוא אינו תעודת יושר. מדובר באישור המעיד כי לאדם אין עבר פלילי. המורה יכול היה להוציא את האישור המדובר מכיוון שהוא עשה זאת לפני שהורשע בעבירות מין".

ממשטרת ישראל נמסר: "אישורי העסקה ניתנים ע"י משטרת ישראל בהתאם להוראות החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001. לפי הוראות חוק זה, מי שאין לחובתו הרשעה בעבירת מין, יקבל אישור העסקה ואין בחקירה מתנהלת או אף בהליך המתנהל בבית משפט, כדי למנוע אישור בהתאם לחוק זה. נדגיש כי מדובר במסמך הקובע אם קיים אישור לפי חוק זה, ואין מדובר במתן מידע מן המרשם הפלילי. למותר לציין שהמשטרה המשיכה לטפל בחשדות מולו. הניסיון להציג את הדברים אחרת, אינו ראוי, חוטא לאמת ועומד באופן מנוגד לחוק".