מחאת ההורים בהדסה: "ראינו את הספינים, הפקירו את הילדים"

המשבר בבית החולים בעין כרם הגיע לשיא חדש עם הכניסה לתוקף של התפטרות הרופאים, והורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית יעברו לאוהל מחאה שיהווה גם מחלקה חלופית. אחד ממובילי המאבק: "טובי הרופאים היו במחלקה, הם החליטו לעזוב כי לא יכלו לעבוד במקום שדורס את האתיקה הרפואית"

בית חולים שדה בגן סאקר-ירושלים
בית חולים שדה בגן סאקר-ירושלים | צילום: אורי יקיר

התפטרותם של רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים תיכנס היום (ראשון) לתוקף. בעקבות זאת, יעברו הבוקר הורי הילדים המאושפזים במחלקה לאוהל מחאה בגן סאקר בעיר, בו הוקם בית חולים שדה.

ההורים מוחים על התפטרותם של תשעה מרופאי המחלקה, מהם שלושה מתמחים, כצעד מחאה נגד הטיפול המשולב בילדים ובמבוגרים באותה מחלקה - בהתאם למתווה שהציג שר הבריאות יעקב ליצמן. לטענת ההורים, עזיבת הצוות הרפואי תפגע בטיפול לו זקוקים ילדיהם. עדיין לא ברור האם גם הילדים יהיו באוהל המחאה ומי יטפל בהם שם, חרף הקמת המבנה המיועד לשמש כבית חולים זמני בשטח.

כתבות נוספות בחדשות 10 >>

פרסום ראשון: מסתמן - תיק האונס הקבוצתי ביהוד ייסגר מחוסר ראיות

מטוס אל על לניו יורק חזר לנתב"ג לאחר ששאריות מצמיגיו התגלו על מסלול ההמראה

שמעו פיצוץ במהלך צפייה בליגת האלופות באיטליה - ונמלטו; אלף איש נפגעו

"טובי הרופאים היו במחלקה, הם החליטו לעזוב כי לא יכלו לעבוד במקום שדורס את האתיקה הרפואית, ומכיוון שכך אנחנו לא מוותרים עליהם", אמר שלמה בן דור, ממובילי המאבק של המאושפזים במחלקה האונקולוגית בהדסה, בריאיון לתכנית "אורלי וגיא".

בן דור פוסל את החלופה שמוצעת לילדים המאושפזים במחלקה, לפיה יובאו רופאים אחרים. "הרופאים שמביאים להדסה לא נותנים מענה לכל המגוון של הבעיות הרפואיות במחלת הסרטן", הוא טוען. "אין סיבה שהרופאים הנפלאים האלו שטיפלו בנו ומצילים חיים לא ימשיכו לטפל בילדים חולי סרטן".

בית חולים שדה בגן סאקר-ירושלים
בית חולים שדה בגן סאקר-ירושלים | צילום: אורי יקיר

בן דור הוסיף ותקף את מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשיין: "ראינו את התנהלותו ואת הספינים, אנחנו לא קונים את זה. הוא הפקיר אותם בעצם זה שהכניס רגולציה לא נכונה והרופאים הטובים והמסורים החליטו שלא יוכלו להמשיך לעבוד בצורה הזו".

לדבריו, ההורים הגישו בג"ץ ביום חמישי האחרון נגד מנכ"ל הדסה ושר הבריאות. "התשובות שקיבלנו עד כה היו 'יהיה בסדר'. אנו דורשים מהממשלה שלא תוותר על הנכס הלאומי בדמות רופאים מסורים ובכירים, שאין שני להם ואין סיבה לא ימשיכו לעבוד", הדגיש בן דור.

פרופסור זאב רוטשיין, מנכ
פרופסור זאב רוטשיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה | צילום: חדשות 10