סרטן סופני התגלה באישה בהריון מתקדם: היא מתה מהמחלה, התינוקת ניצלה

לפני כשבוע אבחן הצוות הרפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא את המחלה הקשה במיכל בן רעי, בחודש השביעי להריונה. לפני שלושה ימים ביצעו הרופאים ניתוח חירום על מנת להציל את העובר, ניתוח אשר הוכרז כהצלחה. הלילה, כתוצאה מהדרדרות במחלתה, מתה היולדת

מיכל בן רעי האם שנפטרה ממחלת הסרטן, תושבת נתניה בת 38 במותה
מיכל בן רעי האם שנפטרה ממחלת הסרטן, תושבת נתניה בת 38 במותה | צילום: ללא קרדיט

מיכל בן רעי, תושבת נתניה כבת 30,  מתה אמש (רביעי) כתוצאה מהדרדרות של מחלת הסרטן, בה אובחנה לפני כשבוע בזמן שהייתה בחודש השביעי להריונה. לפני שלושה ימים בוצע בה ניתוח קיסרי על מנת להציל את התינוקת שנשאה ברחמה.

היא הגיע לבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר סבלה מקוצר נשימה. לתדהמת הרופאים, הם גילו שהיא סובלת מסרטן ריאות סופני. על מנת להציל את העובר, החליט הצוות הרפואי לבצע בה ניתוח חירום, אשר הוכרז בהצלחה לאחר ביצועו. התינוקת נמצאת כעת בפגייה.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

טראמפ: אבקש ממשרד המשפטים לבחון הטענות להדלפות מהפיגוע בבריטניה

"אי אפשר היה להפריד ביניהם": שניים מהרוגי הפיגוע - זוג צעיר
דיווח - אם המחבל למשטרה: "הוא עובר תהליך של רדיקליזציה"

יחד עם זאת, בימים שלאחר הניתוח חלה הדרדרות במצבה של מיכל, ואמש מתה כתוצאה מהמחלה.

פרופסור עמי פישמן, מנהחל מחלקת נשים ויולדות בביה"ח "מאיר", אמר כי הרופאים נדהמו לגלות כי באישה "מחלת סרטן מאוד אגרסיבית במצב מתקדם". עוד הצהיר כי אחרי הלידה האם הייתה בטיפול נמרץ ולכן "אין מפגש בין האם לתינוקת", אך יחד עם זאת, היא זכתה לראות סרטון של הבת שלה. האם גם זכתה לבחור את שמה של הבת לפני מותה.

מוות של אם בזמן או בסמוך ללידה הוא אירוע טרגי, אך לא נדיר לחלוטין בישראל. בסוף השנה שעברה, באירוע המתרחש אחת ל-40 אלף לידות, מתה אישה שסבלה מתסחיף מי שפיר. גם במקרה ההוא התינוקת ניצלה בניתוח קיסרי דחוף.

מצערים לא פחות הם המקרים של מות ילדים. לפני כחודשיים, תינוקת בת שנה פונתה למיון בבית החולים העמק לאחר שסבלה מחום, הקאות, ופריחה. זמן קצר לאחר הגעתה לבית החולים הרופאים נאלצו לקבוע את מותה, כנראה כתוצאה מחיידק אלים שגרם לזיהום חמור בגופה.