בגלל ביצים מפולין: עלייה בתחלואה מסלמונלה בישראל ובאירופה

משרד הבריאות הודיע כי מאז השנה שעברה חלה עלייה ב-14 מדינות אירופאיות ובישראל בתחלואה מהחיידק, ככל הנראה בעקבות ביצים שהגיעו מפולין. איגוד רופאי בריאות הציבור קרא למשרד החלקאות להחמיר במדיניות בקרת האיכות על עוף ומוצריו: "לזרז את תוכנית הניטור הארצית"

30 אלף ביצים מסוכנות למאכל אדם שנמצאו בביתו של תושב שפרעם
30 אלף ביצים מסוכנות למאכל אדם שנמצאו בביתו של תושב שפרעם | צילום: דוברות משטרה

בווידאו: מה למדה תעשיית המזון ממשבר הסלמונלה בשנה שעברה?

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי לאחרונה חלה עלייה בתחלואה מחיידק הסלמונלה ב-14 מדינות אירופאיות ובישראל.

לפי הודעת המשרד, העלייה בתחלואה במעיים החלה כבר בשנה שעברה, וקיימת סבירות גבוהה לכך שמקור החיידק הוא מביצים, אך עוד לא אותר מקור ספציפי או ודאי. במדינות בהן דווחה העלייה בתחלואה, כמו בריטניה, נורבגיה, הולנד, שבדיה ואיטליה, המקור הוא ככל הנראה מביצים שמגיעות מפולין. דגימות שנשלחו לאירופה צפויות להעניק את התשובה האם מדובר באותו חיידק, אך זו צפויה להגיע רק בעוד כמה שבועות.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

בצל פרשת דאע"ש: רה"מ נתניהו שוחח עם הנשיא טראמפ

אושר בטרומית: חוק חזקת הגיל הרך יוגבל עד לגיל שנתיים

משרד האוצר: ירידה של 8% ברכישת דירות חדשות ב-2016

בעקבות הפרסום, איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בישראל הביע דאגה ממצאי הניטור האפדימיולוגי - וקרא למשרד החקלאות להחמיר במדיניות בקרת האיכות על עוף ומוצריו, גם עבור תוצרת מקומית, ובכך להגביר את בטיחות המזון לצרכן.

לדברי האיגוד, משרד החקלאות צריך לזרז את תוכנית הניטור הארצית, שהוכרזה לפני מספר חודשים על ידי השירותים הווטרינריים, גם על ביצי מאכל. בנוסף, האיגוד דורש לאסור שיווק ביצים מזוהמות בזני הסלמונלה הנפוצים לצרכן כפי שמקובל במדינות האיחוד האירופי.