"מרגישה הקלה שלא תסבול יותר": מאות חלקו כבוד אחרון למאיר איינשטיין

בבית העלמין הישן שבהרצליה נערכה הלווייתו של שדר ועיתונאי הספורט המוערך, שהלך לעולמו בליל שישי בעקבות מחלת שרירים. אלמנתו, אולי איינשטיין, ספדה לו: "מי יסביר עכשיו הכל? מי יראה ספורט בבית?". בתו: "לא היית יום אחד בבית חולים, כמו שקיווית ורצית"

זר ההתאחדות בהלוויית מאיר איינשטיין
זר ההתאחדות בהלוויית מאיר איינשטיין | צילום: חדשות 10

נפרדים מאגדה. שדר ועיתונאי הספורט הוותיק והמוערך מאיר איינשטיין הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הישן שבהרצליה. איינשטיין הלך לעולמו בליל יום שישי בעקבות מחלת שרירים.

מאות הגיעו על מנת לחלוק כבוד אחרון לאיינשטיין, ולצד חבריו ומשפחתו נוכחים בבית העלמין גם בכירי התקשורת הישראלית. הוא היה בן 65 במותו, והותיר אחריו אישה ושתי בנות. אלמנתו של איינשטיין, אולי, ספדה לו בהלוויה: "אנחנו נתאחד ואני אמשיך לטפל בך כמו שתמיד טיפלתי בך", אמרה, "מי יסביר הכל? מי יראה כדורגל בבית?".

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

פגישת נתניהו וכחלון הסתיימה ללא הסכמות

נגן "הברירה הטבעית" נידון למאסר עולם

אפס בכלכלה: האם יש לכם מושג במונחי כלכלה?

אולי איינשטיין בהלוויתו של בעלה, מאיר ז
אולי איינשטיין בהלוויתו של בעלה, מאיר ז"ל | צילום: ללא קרדיט

בווידאו: אולי איינשטיין סופדת לבעלה מאיר

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_ollieainstein260317_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_phkpqy1v' duration='46'']

בתו הבכורה, סיון, נשאה דברים לזכרו וציינה את חוזקו ואומץ לבו במאבקו מול המחלה הקשה איתה התמודד. "לא היית יום אחד אחד בבית חולים, כמו שרצית וקיווית", אמרה, "אני מרגישה הקלה שלא תסבול יותר". היא גם ביקשה להעלות את המודעות למחלת ניוון השרירים ממנה איינשטיין סבל: "ALS היא מחלה חשוכת מרפא. אני מקווה שהפרסום יעזור לחשיפה ולחקר המחלה".

בתו השנייה, סביון, הזכירה את מעמדו של אביה בעולם הספורט בישראל: "אוהדים האמינו שלמילה שלך יש כוח ממה שקורה על המגרש. אוהדי הפועל אמרו שאתה מכביסט, אוהדי מכבי אמרו שאתה נאחס". לסיום אמרה, אני מקווה שלאן שלא תמשיך מכאן, יהיו את כל העיתונים והערוצים, אחרת תעשה להם את המוות״.

סיוון איינשטיין, בתו הבכורה של מאיר איינשטיין, מספידה אותו בהלווייתו
סיוון איינשטיין, בתו הבכורה של מאיר איינשטיין, מספידה אותו בהלווייתו | צילום: חדשות 10

אבי רצון, ששידר לצדו של איינשטיין במשחק שנכנס לפתנתאון הספורט הישראלי, בו הנבחרת הלאומית ניצחה את צרפת ב-1993 והוא איבד את קולו מרוב שאגות שמחה כשצעק "שער, שער!", ספד לו גם כן. "איבדתי חבר שהיה כאח לי", אמר, "היתה לי הזכות להכיר את מאיר האדם. היה מי שכינה אותו חיית מיקרופון - חכם, עניו ולא תאמינו - רך כמו חמאה". בסוף דבריו אמר - "נשיקות, לא נשכח אותך לעולמים. מאיר, תירגע״.

גם צביקה שרף, מבכירי מאמני הכדורסל בישראל שעבד עם העיתונאי המוערך בתוכניותיו ברדיו ובטלוויזיה, אמר דברים בשבחו: "הוא היה פרפקציוניסט, קפדן, יש רק מה ללמוד ממנו".

אבי רצון מספיד את מאיר איינשטיין ז
אבי רצון מספיד את מאיר איינשטיין ז"ל בהלווייתו לצידו של אשתו אולי | צילום: חדשות 10

איישנטיין, מעיתונאי הספורט הבולטים בישראל, חשף בדצמבר האחרון את מצבו הבריאותי הקשה בשידור חי, כשסיפר בתכנית "שבת ביציע" בערוץ הספורט כי הוא סובל ממחלת שרירים. בחודשים שהגיעו לאחר מכן הוא המשיך להגיש לסירוגין את תכנית הטלוויזיה כשהוא מתנייד על כיסא גלגלים, וכך עשה גם בתכנית הספורט שהגיש ברדיו 103 FM, עד שמצבו בריאותי לא אפשר לו להמשיך.

מנהלת הליגות לכדורגל הוציאה בסוף השבוע הודעת הספד בעקבות מותו. "מאיר איינשטיין ז"ל היה פס הקול של הספורט בישראל במשך ארבע העשורים האחרונים. במיוחד ראוי לציון המאבק שלו בחודשים האחרונים עם הפגיעה במערכת השרירים, שהיווה השראה לכולנו. מאיר לא ויתר והמשיך לשדר מביתו עד לאחרונה. יהי זכרו ברוך".

משתתפים בהלוויתו של מאיר איינשטיין ז
משתתפים בהלוויתו של מאיר איינשטיין ז"ל | צילום: ללא קרדיט
פרשן הספורט רון קופמן במהלך הלווייתו של השדר מאיר איינשטיין
פרשן הספורט רון קופמן במהלך הלווייתו של השדר מאיר איינשטיין | צילום: חדשות 10