פרשת השחיתות בנתניה: יו"ר אשטרום ומנכ"ל פז נחקרו במשטרה

על פי החשדות, רמי נוסבאום ויונה פוגל מעורבים בעבירות שוחד, במסגרת הפרשה בה נעצרה ראש העיר, מרים פיירברג. גורמים בשתי החברות העבירו שוחד כתרומה למוסדות דתיים בעיר הקשורים ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה

בניין עיריית נתניה
בניין עיריית נתניה | צילום: חדשות 10

פרשת השחיתות בנתניה מסתעפת: לאחר שהתפרסם הבוקר (שלישי) כי יו"ר קבוצת אשטרום ואחד מבעלי השליטה בה, אברהם (רמי) נוסבאום, נחקר בלהב 433, כעת נודע כי מנכ"ל חברת פז, יונה פוגל, נחקר כבר שלשום במשטרה במסגרת אותה פרשה - ושניהם חשודים במעורבות בעבירות שוחד.

על פי החשד, גורמים בשתי החברות שילמו שוחד ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, שמעון שר, בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים בעיר. השוחד, כך לפי החשד, הועבר בין היתר כתרומה למוסדות דתיים בעיר הקשורים לשר. חקירתם של נוסבאום ופוגל היא במסגרת סבב השלמת חקירה במשטרה לקראת העברת התיק למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

>> כתבות נוספות בחדשות 10

פלסטיני ניסה להבריח ציפורים נדירות מעזה - בתוך תיק צד

דיווח פלסטיני: ראש ה-CIA נועד עם אבו מאזן ברמאללה

אמה של תאיר ראדה: "המשטרה והמדינה מעלימים פרטים"

מירי פיירברג
מירי פיירברג | צילום: חדשות 10

גם ראשת העירייה, מרים פיירברג, חשודה שקיבלה טובות הנאה שונות, לעתים דרך מקורבים אליה, כדי לסייע ולקדם אינטרסים של קבלנים שונים בעיר. היא נעצרה לפני כמה חודשים במסגרת החקירה וכניסתה לעירייה נאסרה למשך תקופה ארוכה.

אחד החשדות המרכזיים בחקירה נוגע לעסקת נדל"ן שביצעה בשנת 2006, במה שהפך לימים לפרויקט נדל"ן יוקרתי על המצוק מול חוץ נתניה - קורל. בעניינו של שר, החשד הוא שקבלנים ובעלי אינטרסים נוספים תרמו למוסדות דתיים, למשל של קהילת צאנז, הקשורים אליו, בתמורה לכך שהוא קידם את האינטרסים שלהם.

בסוף החודש שעבר פנתה המשטרה לבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה להאריך את תקופת הרחקתו מהעירייה של שר, המיוצג על-ידי עו"ד עמית חדד. עוד ביקשה המשטרה להאריך את האיסור ליצירת קשר עם המעורבים בפרשה, בהם עובדי העירייה וחברי הועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהוטל עליו.

בתחילת חודש נובמבר הורה השופט עמית מיכלס להאריך את הרחקתו מהעירייה עד לתחילת פברואר, ומשהגיע מועד זה פנתה המשטרה בבקשה להארכה נוספת עד לראשית חודש מאי. "החקירה התקדמה משמעותית והחשדות כנגד שר העמיקו והתבססו באופן מובהק", נכתב בבקשת המשטרה. "בשל מעמדו, סמכויותיו ותפקידו קיים חשש מובנה כי שר יפעל לשיבוש פעולות החקירה שעל המשטרה לבצע. אי הרחקתו כמבוקש עלולה להקל עליו בביצוע עבירות דומות נוספות".