המוציאים לאור: כך נלחמים בעברייני מין בחברה החרדית -"אי אפשר לשתוק יותר"

הציבור החילוני כמעט ולא חשוף למהפכה נגד ההטרדות המיניות שמטלטלת את העולם החרדי. מדובר בחשיפה שיטתית של עבירות מין בקהילה, נושא שהיה ועודנו טאבו מוחלט. לאחרונה ניתן לזהות תחילתו של שינוי, בעיקר בגלל אנשים מתוך הקהילה שהחליטו לחשוף את המעשים הקשים ולעודד אחרים להתלונן: "פשוט מדברים על זה"

זמן צפייה: 13:34

בצל הפריצות הגדולה שקיימת במקוואות וחוסר המודעות לנושא ההטרדות המיניות, ישנם אנשים שמנסים להילחם בעברייני מין בחברה החרדית.

 

כך לדוגמא, חלון אחורי במקווה במרכז בני ברק, שימש כ"אזור ביטחון" בעבור צעיר חרדי שנהג להציץ דרכו פנימה. שגרת ההצצות היתה ככל הנראה נמשכת אילמלא המארב המתוכנן שהציבו לו ערב אחד החבר'ה של אהרלה יקטר.

לכתבות נוספות בחדשות 10:

סגנית שר החוץ: "יש לנו נשיא פרו-ישראלי, כדאי לבצע החלטות בתיאום עם הממשל החדש"

המהומות באום אל חיראן - גורמים משפטיים: גובר הסיכוי שהבדיקה תעבור לחקירה

דרמטית ככל שתהיה, אפיזודת המקווה היא רק ביטוי קטן לשינוי עמוק ומשמעותי הרבה יותר שמתחיל לעבור על החברה החרדית, בכל הקשור ליחס להטרדות מיניות, וחשוב מזה - ליחס לפגיעות מיניות של ממש.

מנגנוני ההשתקה הממושכים שירתו את הפרט, את המשפחה אבל קודם כל את הקהילה. המוטיבציה לפעול נגדם נולדה לא פעם אצל מי שראה מקרוב איך נראית פגיעה כזאת, אצל יקטר למשל זה קרה כשהתנדב במחלקה סגורה בבית חולים, שם פגש חבר מהעבר.

קשה היה לשער את עוצמת הלבה בהר הגעש הזה שרק חיכתה להתפרץ, אבל המהפך הנוכחי הוא חלק מתהליך רחב יותר של פתיחות שאותו אפשרה קודם כל הרשת. "הבינו שזה לא אפשרי יותר ושאי אפשר לשתוק", כך מספרת נועה אריאל, שיצרה הצגה נגד הטרדות מיניות לילדים.

לחלון הקטן במקווה של בני ברק כבר אף אחד לא מעז לטפס, אבל גם יקטר יודע שלו ולמובילי השינוי האחרים יש עוד הרבה עבודה.