נשיא בחברה של שטיינמץ נעצר בחשד למעורבות בפרשת השוחד

הותר לפרסום: יממה לאחר שהמיליארדר הישראלי נעצר אתמול ושוחרר למעצר בית בן שבועיים, הבוקר עצרה המשטרה את אשר אבידן, נשיא BSGR. על פי החשד, העובד הבכיר היה מעורב בפרשת העבר השוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא גיניאה לשעבר ואשתו, בתמורה לזיכיון על אחד ממרבצי עופרת הברזל הגדולים בעולם

איש העסקים בני שטיינמץ
המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ | צילום: חדשות 13

יממה לאחר מעצר בני שטיימנץ: אשר אבידן, נשיא חברת הכרייה BSGR שבבעלות המיליארד הישראלי, נעצר מוקדם יותר במסגרת פרשת השוחד לנשיא גיניאה לשעבר  - כך הותר היום (שלישי) לפרסום.

על פי החשד, אבידן מעורב בהעברת עשרות מיליוני דולרים לנשיא גיניאה לשעבר ולאשתו. החשד שהתעורר הוא ששטיינמץ ובכירים בחברה שלו שילמו סכומי עתק כשוחד ב-2008 בתמורה לזיכיון על מרבץ עופרות ברזל מהגדולים בעולם. מדובר בחומר גלם מרכזי ממנו מייצרים פלדה.

עוד כתבות בנושא:

>>> בני שטיינמץ חשוד בשוחד בעשרות מיליונים לנשיא גיניאה לשעבר

>>> איש עסקים מוכר נעצר בחשד למעורבות בפרשת שוחד חובקת עולם

>>> גיניאה הגיבה: מדובר בחקירה שמתנהלת מאז 2011

במהלך היום יובא אבידן לבית משפט השלום בראשון לציון בדיון להארכת מעצרו. במשטרה הבהירו גם כי החקירה נמשכת כל העת וככל הנראה יהיו נחקרים נוספים.

אבידן עובד ב-BSGR משנת 2006. הוא עבד במשרד החוץ במשך 22 שנים, ובתפקידו האחרון הוא היה ראש המחלקה האחראית על הקשר עם השגרירויות באפריקה, במזרח התיכון ובאירופה. בגיל 46 פרש למגזר הפרטי, והצטרף ל-BSGR של שטיינמץ. הוא עבר להתגורר בגיניאה והיה אחראי מטעמה על פרויקט המכרות בסימנדאו.