שריפה במעלה החמישה: תושבי נטף פונו, מסעדה ובית נפגעו

20 צוותי כיבוי פועלים באזור ועוד 50 צוותים נמצאים בדרכם על מנת לנסות ולהשתלט על האש. על פי החשד מקור ההצתה הוא זריקת בקבוק תבערה מכפר סמוך. לא ידוע על נפגעים

שריפה בנטף
שריפה בנטף | צילום: כב"ה מחוז י-ם

גל השריפות נמשך. לאחר שפרצה שריפה באזור מעלה החמישה שבהרי ירושלים, הוחלט היום (שישי) על פינוי היישוב נטף.

20 צוותי כיבוי פועלים במקום ו-50 צוותים נוספים נמצאים בדרכם. על פי החשד מקור ההצתה הוא זריקת בקבוק תבערה מהכפר קטאנה הסמוך. השריפה התפשטה לכיוון אזור התעשיה של מבוא חורון, אבל בשלב זה לא נשקפת סכנה לתושבים.

>> לכתבות נוספות בנושא

נתניהו: "מי שמנסה לשרוף את ישראל - ייענש במלוא החומרה"

פרסום ראשון: שלושה נעצרו בחשד למעורבות בהצתות בחיפה

איימן עודה לחדשות 10: "זה איום ונורא, זה כואב לכולנו, יהודים וערבים"

מסעדת "המטבח של רמה" וביתה של בעלת המסעדה נשרפו. לא ידוע על נפגעים וכוחות משטרה סורקים את האזור על מנת לדאוג לכך שלא נותרו תושבים ביישוב. בעקבות השריפה נסגר לתנועה כביש הגישה לישוב נטף מכיוון הישוב מעלה החמישה.

שריפה במעלה החמישה
שריפה במעלה החמישה | צילום: כב"ה מחוז י-ם

כוחות כיבוי אש הגיעו לבית מאיר ורכס חלילים, שסמוך למבשרת ציון, והשתלטו על שריפה שפרצה במקום. אין סכנה לתושבי המקום. שלושה צוותי כיבוי הגיעו לאיזור עין השופט במטרה להתגבל על שריפה. בעקבות דיווח על שריפת קוצים באיזור צומת דבירה, הוקפצו למקום שוטרים וצוותי כיבוי אש. האש כובתה.

בינתיים משלחת מצרית, הכוללת שני מסוקים, נחתה בבסיס תל נוף במטרה לעזור להתמודד עם השריפות. למסוקים יש יכולת נשיאה של בין 3-4 טון של מים. מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 10 כי שלושה שוהים בלתי חוקיים נעצרו בחשד שהיו מעורבים בהצתות בחיפה. עם זאת אין עדיין הוכחה ממשית בידי חוקרי השריפות לכך שהשריפות בעיר נגרמו כתוצאה מהצתה במזיד.

סך הכל נעצרו עד כה 14 בני אדם החשודים בכל הארץ, 13 על חשד למעורבות בהצתות, ועוד תושב רהט על חשד להסתה להצתות ברשתות החברתיות. החשוד מרהט, בשנות ה-30 לחייו, כי מדובר בפוסט שנכתב בציניות ומשמעותו הפוכה: ללעוג לאותם המציתים. במהלך חקירתו אף אמר לחוקרים כי ניתן לראות הפוסט שפירסם כמה שעות קודם לכן כי הוא מתנגד להצתות.

שריפה במעלה החמישה
שריפה במעלה החמישה | צילום: כב"ה מחוז י-ם

בינתיים, תחזית מזג האוויר ממשיכה לא לבשר טובות. במהלך יום שבת יוסיף להיות קר מאד בהרים, יבש מאד בכל אזורי הארץ וכן ישרור אובך קל עד בינוני. בנוסף, יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות ערות עם משבים חזקים וקיים חשש חמור להתפשטות שריפות.

ביום ראשון תורגש עלייה קלה בטמפרטורות וכן עלייה קלה בלחות, אולם עדיין יהיה קר ויבש מאד. בשל הרוחות החזקות עדיין קיים חשש חמור להתפשטות שריפות. ביום שני צפוי להיות מעונן חלקית בעננים בגובה רב. בנוסף, תורגש עלייה נוספת בטמפרטורות ועלייה נוספת בלחות. הרוחות יחלשו.

שריפה במעלה החמישה
שריפה במעלה החמישה | צילום: עומר סימנסקי

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_nataf251120167_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n2wnb3ln' duration='77'']