יום הכיפורים: תורגש הכבדה בעומסי החום, כוחות הביטחון בכוננות שיא

מחר צפוי להיות חם מהרגיל, התחבורה הציבורית תפסיק את פעולתה בשעה 14:00, צה"ל הטיל סגר מלא על יהודה ושומרון, אלפי שוטרים הוצבו באזור העיר העתיקה ובמחסומים בירושלים, ובמד"א ממתינים כוננים וחובשים בעלי ציוד רפואי מתקדם בבתי הכנסת ברחבי הארץ • ההכנות לצום יום הכיפורים הושלמו

תקיעת שופר בבית כנסת בריגה שבלטביה
תקיעת שופר בבית כנסת בריגה שבלטביה | צילום: רויטרס

צום יום הכיפורים יחל הערב (שלישי), וברחבי המדינה נערכים לכניסתו. הצום צפוי להתחיל בירושלים ב-17:36, בחיפה ב-17:41, בתל אביב ב-17:51 ובבאר שבע ב-17:54. הצום יסתיים מחר בירושלים ובחיפה ב-18:48, בת"א ב-18:49 ובבאר שבע ב-18:50.

התחבורה הציבורית, הרכבות ותנועת הטיסות בנמל בן גוריון תיפסק לקראת השעה 14:00, וצפויה לשוב לסדרה מחר לאחר צאת הצום, באזור השעה 20:30. בצאת יום הכיפורים צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון 46 אלף נוסעים ב-284 טיסות.

>> לצום נכון: 10 החוקים לצום שעובר בקלות

 

רוכב אופניים לבד על נתיבי איילון ביום הכיפורים
רוכב אופניים לבד על נתיבי איילון ביום הכיפורים | צילום: רויטרס

מזג האוויר: קריר לאחר כניסת הצום, מחר עלייה בטמפרטורות

לקראת כניסת הצום מזג האוויר צפוי להיות קריר בהרים ונוח בשאר אזורי הארץ, עם טמפרטורות מקסימליות של 27 מעלות.

מחר הטמפרטורות צפויות לעלות ותורגש הכבדה בעומסי החום. מזג האוויר יהיה חם מעט מהרגיל לעונה. בתל אביב צפויות עד 30 מעלות מחר בצהריים, ובירושלים עד 29 מעלות.

 

צה"ל: סגר כללי יוטל על יהודה ושומרון

דובר צה"ל מסר כי החל מהבוקר ועד למחר בחצות יוטל סגר כללי ומלא על אזור יהודה בשומרון ועל סגירת המעברים לרצועת עזה במהלך יום הכיפורים, וזאת בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

במהלך הסגר יותרו רק מעברים במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, וכל זאת בהתאם לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

 

המשטרה מתכוננת: אלפי שוטרים יוצבו בירושלים

אלפי שוטרי משטרת ישראל, משמר הגבול, כוחות תגבור ומתנדבים יופעלו ברחבי העיר ירושלים במהלך החג, וזאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי ועל ביטחונם של אלפי המתפללים והפוקדים את העיר העתיקה במהלך הצום.

בנוסף, המשטרה הודיע כי תקים מחסומים בדרכים הראשיות בירושלים למניעת תנועת כלי רכב משכונות מזרח ירושלים לכיוון מערב העיר, כמו גם פריסת שוטרים בשכונות התפר ובנקודות החיכוך למניעת ידויי אבנים והפרעות סדר. בנוסף, המשטרה קוראת לרוכבי האופניים לנהוג במשנה זהירות במהלך החג.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הזעיקו את צוותי מגן דוד אדום בכל צורך רפואי"

גם במד"א מתכוננים לצום, בו מדי שנה אלפי אנשים סובלים מהתייבשויות, התעלפויות ופציעות כתוצאה מהתנהגות לא זהירה על הכבישים. תחנות מד"א ברחבי הארץ תוגברו בחובשים, פרמדיקים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ כדי להיערך להענקת טיפול רפואי. במד"א מבקשים מהציבור שלא לשבש את תנועת האמבולנסים.

מרבית המטופלים על ידי צוותי מד"א הם הולכי רגל וילדים שנפגעים בכבישים בזמן רכיבה על אופניים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר סמוך לבתי הכנסת ונשים בהריון. יוצבו כונני מד"א בעלי ציוד רפואי מתקדם בבתי הכנסת ברחבי הארץ ויעמדו בכוננות גם שני מסוקי מד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר על ההכנות: "גם השנה, בעוד רבים מעם ישראל נמצאים בבתי הכנסת וילדים רבים שוהים בחוץ, יפעלו צוותי מד"א להצלת חיים. אני קורא לציבור להזעיק את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, לפנות את הצירים ולאפשר את תנועת האמבולנסים של מד"א בכבישים בבטחה במהלך יום הכיפורים".

אמבולנס בחוף בצת בנהריה בו טבע גבר למוות
אמבולנס בחוף בצת בנהריה בו טבע גבר למוות | צילום: תיעוד מבצעי מד"א