תיעוד: שוטר עובר שיימינג בבית פרטי לאחר שהשכנים התלוננו על רעש

מה קורה כששכנים מתקשרים למוקד 100 להתלונן על מהומה וצרחות? תיעוד שהגיע ל"הכל כלול" מראה כי השוטרים נאלצים לעבור שיימינג מטריד מצד האזרחים שמצלמים את הניסיונות לעשות סדר במקום. לפני מספר שבועות שוטר שהושפל ברשת קיבל 100 אלף שקלים פיצויים

שוטר שהותקף במצלמות בזירת האירוע
שוטר שהותקף במצלמות בזירת האירוע | צילום: ללא קרדיט

בחודשים האחרונים, שוטרים רבים חווים השפלות כשהם מגיעים לזירות אירוע. כך קרה גם לשוטר שהגיע לוילה באזור יבנה, לאחר שהשכנים התלוננו על רעש מוגזם במקום.

בתיעוד שהגיע למערכת "הכל כלול" נראים הצעירים מתעדים את כניסת השוטר והתנהגותו, ומפריעים לו לבצע את עבודתו, לאחר שאזרחים הזעיקו אותו ל'עשות סדר' במסיבה.

לכתבות נוספות בחדשות 10

>> שגרירת ארה"ב לאו"ם: "רוסיה צבועה - תקפה בתי חולים ולא התנצלה"

>> רחל עזריה: "צריך לגבות את פורום תקנה - על דוידי פרל להתפטר"

>> גנב שעון מחנות הרהיטים היוקרתית והחזיר לחנות אחרי 28 שנה

מצלמות הגוף של המשטרה
מצלמות הגוף של המשטרה | צילום: דוברות משטרה

בתיעוד נראים הצעירים מתנפלים על השוטר במצלמות. אחד מהצעירים מחזיק את הטלפון הנייד ואומר בקול: "יש לי את הזכות הבסיסית לעשות מה שאני רוצה". עוד הוסיף הצעיר ואמר על השוטר שהגיע למקום: "אתה ערס כמו כל המשטרה שלך".

לפידות טוענת כי הבעיה מתחילה כשאנשים מתנגדים לתפקיד השוטר: "כשיש סיטואציה של מעצר, היא לא סיטואציה נעימה לעין, היא לא נעימה גם לשוטר. צריך לזכור ששוטרים לא מגיעים לאף מקום בלי סיבה. בטח כשהוא ברשות הפרט כי הזעיקו אותו בין אם זה עבירות קריוקי או מטרדים או חסימת חניה וזה באמת מאוד לא נעים".

"אנחנו מכילים על עצמנו את הערכים ואת המוסריות ואת הצורך לשמור על הסיטואציה נקייה, ולהסביר בכל צעד מה אנחנו בדיוק עושים ולמה אנחנו שם. לפעמים זה מאוד קשה לנוכח גידופים  וקריאות גנאי", מוסיפה לפידות.

לפידות הדגישה כי "רק לפני מספר שבועות בית משפט פסק כמעט 100 אלף שקלים פיצויים לשוטר שעשו לו שיימינג בפייסבוק. לכן, כדאי שכל אחד יחשוב מה יקרה כשהוא מצלם שוטר בזירה ומפיץ. שיתכונן ויכין את החסכונות שלו".

לפני חודש וחצי יצאה המשטרה במיזם חדש של מצלמות גוף. מדובר במצלמות המוצמדות לשוטרי סיור ותנועה בפעילות מבצעית ואמורות לתעד את התנהגות השוטרים בתפקידם ולהילחם בתופעת השיימינג.