מנהל אתר הבנייה ברמת החייל: הרגשתי רעידה שעה וחצי לפני הקריסה

בזמן שאנשי ההצלה עדיין פועלים בכדי לחלץ נפגעים מההריסות בעקבות קריסת החניון, סיפר מנהל אתר הבנייה כי חש ברעידות טרם האירוע: "יש את הרעידות האלה כשעובדים עם כלים כבדים, לא ראיתי צורך מסוים לציין את זה". עדת ראיה: "היינו בטוחים שמדובר ברעידות אדמה"

כוחות צה"ל באזור קריסת החניון ברחוב הברזל ברמת החייל בת"א
כוחות צה"ל באזור קריסת החניון ברחוב הברזל ברמת החייל בת"א | צילום: ללא קרדיט

תיעוד מזירת הקריסה ברמת החייל:

 

צוותי הצלה עדיין פועלים בשעה זו (שני) כדי לחלץ לכודים מתחת להריסות ברחוב הברזל ברמת החייל, לאחר שחניון שנמצא בהליכי בנייה קרס מוקדם יותר והוביל לנפגעים ולנזק גדול.

מנהל אתר הבנייה סיפר על זירת האירוע ואף טען כי חש ברעידות בקרקע כשעה וחצי לפני הקריסה. "רצנו מהר לחדר מדרגות ברגע שהבנו הכל עומד להתפרק, ברגע שהגענו לדלת של הכניסה הכל נחרב מאחורה והדף חזק מאוד העיף את שלושתנו על הקיר", הוא תיאר.

"בבוקר, בסביבות 10:00, כשהיינו באתר והתחלנו לעבוד, היה שם טרקטור קטן שניקה את הרצפה וכל פעם שהוא עבר לידנו הרגשנו את האדמה קצת רועדת", הוסיף, "אמרתי למנהל פרויקטים שלי שזה לא בריא איך שזה רועד. הרגשתי ויברציות ברצפה כשעבדנו ברגע שעבר שם מכשיר ניקוי שניקה. זה התחיל מחור קטן שהיה במרכז ובבום אחד הכל קרס למטה".

מנהל האתר טען כי רק בנס לא נפגעו אנשים נוספים וחשף כי החניון היה אמור להיפתח בשבועות הקרובים. "באזור שלי היו בסביבות 17 איש. שמעתי דיבור על חמישה אנשים שמנהלי הפרויקטים האחרים לא מצאו בקבוצות שלהם. אני יודע שתוך כדי יצאו אנשים מחדר המדרגות, מזל שהיינו במינוס אחד וזה לא קרס. אני לא מאחל לאף אחד להיות באירוע כזה, זה מפחיד אתה חושב שאתה עומד לקרוס עם המבנה. היינו אמורים להפעיל את החניון עוד שלושה שבועות".

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

המשטרה פשטה על עיריית נתניה, 3 עוכבו בחשד לעבירות שוחד

ראש מועצת ג'וליס ירה למוות בקבלן ברחבת העירייה

אנליסט: הממשלה דורשת מהמובטלים לצאת לעבוד - אבל מונעת מהם הכשרה

קריסת החניון ברחוב הברזל ברמת החייל בת
קריסת החניון ברחוב הברזל ברמת החייל בת"א | צילום: ללא קרדיט

שרון, שעובדת בסמוך לאתר הבנייה, סיפרה על רגעי האימה בעת הקריסה. "המשרד שלנו צמוד לחניון, היינו באמצע ישיבה והיה פתאום רעד מטורף של הבניין. היינו בטוחים שמדובר ברעידת אדמה", היא תיארה.

"לפתע ראינו שכל האזור היתמר בעשן לבן", הוסיפה עדת הראייה, "לקח לפחות 10 דקות עד שהעננה התפוגגה והבנו שכל הגג של החניון קרס כלפי מטה. זה חניון של 4 קומות ברחוב הברזל, שכרגע 3 קומות ממנו נבנו. כל הגג העליון שהיה יצוק קרס כלפי פנים ונפער בור מטורף".

עוד סיפרה שרון: "עשרות צוותי כיבוי אש, מד"א, משטרה ופיקוד העורף ירדו לתוך הבור שנפער. הם נכנסו ויצאו מקומות החנייה כדי לאתר ניצולים". עד כה נקבע מותם של שני בני אדם אחד שחולצו מן ההריסות וכ-20 פצועים פונו לבתי החולים השונים באזור. מצבם של שישה מהם מוגדר בינוני. במקום עדיין יש לכודים ואנשי ההצלה פועלים בשיתוף חיילים מפיקוד העורף כדי לחלצם.

 

>> תיעוד קריסת החניון ממצלמות האבטחה:

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_4TLVCOLLASPE050916_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_amkcpdir' duration='46'']