ברכבת ישראל הודיעו: לא יופעלו הרכבות בין ת"א לחיפה במוצ"ש

בשל הוראת נתניהו טרם כניסת השבת להשהות את העבודות ברכבת בשבת, הודיעו ברכבת כי העבודות יתחדשו עם צאת השבת, מה שיגרום לשיבושים קשים בתנועת הרכבות בציר המרכזי במוצ"ש, ואולי אף בראשון

תחנת רכבת ישראל בבאר שבע
תחנת רכבת ישראל בבאר שבע | צילום: חדשות 10

לאור הוראת נתניהו על השהיית העבודות ברכבת, הודיעו היום (שישי) מטעם רכבת ישראל כי "לא יופעלו רכבות במוצאי השבת בין תל אביב לחיפה". בנוסף נמסר כי ייתכן מאוד שגם ביום ראשון בבוקר, שבו מרבית החיילים חוזרים לבסיסם, לא יופעלו קווים אלו.

בהודעה שפורסמה מטעם החברה, לא הוסתרה מורת הרוח מהחלטת ראש הממשלה, שצפויה לפגוע קשות בנוסעים. "כחמש דקות לפני כניסת השבת קיבלה רכבת ישראל הנחיה על הפסקת העבודות בשבת זו", נכתב בהודעה, "זאת, בעת שהצוותים הטכניים היו בעבודה ואף פירקו חלק מהמסילות צפונית לת"א לצורך תחזוקה".

נתניהו וכץ
נתניהו וכץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה נתניהו על השהיית העבודות, וכן הוראה לגורמים הרלוונטיים להגיע להכרעה בתוך 72 שעות. נתניהו תקף בחריפות את השר כץ, וטען כי הוא "מכוון למשבר מיוצר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה".

"כץ הפר את הבטחתו לסיעות החרדיות, לפיה לא יבוצעו עבודות כלשהן בשבת", נכתב בהודעה, "זמן קצר לאחר מכן, אחר שנכשל בניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד, הדהים שר התחבורה את ראשי הסיעות החרדיות כשנתן הנחיות לבצע עשרות עבודות בשבת".

כץ הואשם גם בכך שלמרות שהעבודות ניתנות לדחייה בשל העובדה שאינן פיקוח נפש, בחר להתיר 17 מתוך 20 העבודות שבוצעו בשבת. "אין דרך להבין את פעולותיו של כץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה", נטען בהודעה, "ככל הנראה, כץ מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב שאינו מצוי בפרטים על-ידי חילול שבת שייצור משבר עם החרדים".