איש העסקים מוזי ורטהיים הלך לעולמו בגיל 86

משה ורטהיים, שהיה בעלי השליטה בקוקה קולה, בנק מזרחי-טפחות ו"קשת", הלך לעולמו לאחר הידרדרות במצבו הרפואי. בעבר שירת בפלמ"ח ובמוסד. איש העסקים הותיר אחריו אישה ושני ילדים

מוזי ורטהיים
מוזי ורטהיים | צילום: רוני שיצר

איש העסקים, משה (מוזי) ורטהיים, מת היום (רביעי) בגיל 86 לאחר שסבל מהידרדרות במצבו הרפואי. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

ורטהיים היה בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות קלים, זכיינית קוקה קולה בישראל, ובבנק מזרחי-טפחות. בנוסף, היו לו החזקות בקשת, ערוץ 24 ואתר האינטרנט מאקו.

לכתבות נוספות בחדשות 10

>> עמק יזרעאל: בן 3.5 נשכח ברכב במהלך הלילה, מצבו קשה

>> ארדואן, הדיפלומטית הישראלית הבכירה - ולחיצת היד המפתיעה

ורטהיים, שנולד ב-18.1.1930 בירושלים למשפחה דתית, למד עד גיל 15 בישיבה ולפני מלחמת העצמאות התגייס לפלמ"ח. הוא למד במחזור הראשון של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית וסיים עם תואר במשפטים. במהלך לימודיו לתואר שני במנהל עסקים, גויס למוסד.

במהלך תקופתו במוסד היה מנהל תחנת הארגון בשווייץ ובאיטליה. בשנת 1965 פרש מהארגון והחל לעבוד בחברת התרופות אסיא כמנהל כספים ויצוא. שנתיים לאחר מכן הקים ביחד עם איל ההון אייב פיינברג את זכיינית קוקה קולה בישראל, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים.

ורטהיים היה מנכ"ל החברה בין השנים 1973-1980 ולפני 15 שנה רכש את מניותיו של פיינברג לפי שווי של כרבע מיליארד דולר. משנת 1980 שימש כנשיא החברה. בשנת 2004 רכש באמצעות החברה למשקאות את יצרנית מוצרי החלב טרה. החברה אף מייצרת את מותג הבירה קרלסברג.