"הפניקס" תימכר לסינים: מה זה אומר על הפנסיה שלנו?

השבוע הודיעה חברת דלק, בעלת השליטה בפניקס, על השלמת עסקת המכירה של מניותיה ל"יאנגו" הסינית תמורת כשני מיליארד שקלים. זאת, לאחר שבעבר לא אושר לחחברה להימכר לחברה סינית אחרת, שבעליה נעלם • ההערכה: בדיקת ההיתכנות למכירה כזו על ידי משרד האוצר תארך חודשים

בניין חברת הביטוח הפניקס בתל אביב (בית הורד)
בניין חברת הביטוח הפניקס בתל אביב (בית הורד) | צילום: ערוץ 10

מאות אלפי ישראלים חוסכים את כספי הפנסיה שלהם בחברת הביטוח "הפניקס", ולכולם יש סיבה לדאגה. השבוע הודיעה בעלת השליטה בפניקס על השלמת עסרת מכירת המניות שבבעלותה לחברת "יאנגו" הסינית. הסכום - כשני מיליארד שקלים, גבוה לכך הדעות.

בעבר היה נסיון דומה של החברה להימכר לחברה סינית אחרת, אך הבעלים שלה נעלם לבלי שוב, והמפקחת על הבנקים נאלצה שלא לאשר את המכירה. נשאלת השאלה מה תעשה כעת המפקחת מול הסכנות שמעמידה רכישה כזו בפני החוסכים.

 

לכתבות נוספות בחדשות 10:

>> "תעשה את זה בשביל הילדים": ההקלטות הנדירות של אשת העבריין שחוסלה

>> סדרה חדשה מציגה: כך הסתיר אובמה מנתניהו את הסכם הגרעין

>> מאמנת נבחרת ההתעמלות אמנותית ללא מעצורים: "הבנות חיבלו בהישג של עצמן"

 

במשרד האוצר עורכים כעת הליך מדוקדק וקפדני, על מנת לבחון האם "יאנגו" אכן יכולה לשלוט בפניקס. גורם המעורה בבדיקה אמר לחדשות 10 כי היא ככל הנראה תארך חודשים רבים, וספק אם הם יצלחו את התקופה הזו.

נראה כי באופן כללי במשרד האוצר לא ששים להעניק את השליטה בכספי הפנסיה של ישראלים רבים בידי החברות הסיניות. אחרי הכל יש לזכור שמדובר במדינה בעלת כלכלה שאינה יציבה ובעל מאפיינים לא דמוקרטיים. מנגד יש לזכור, שדלק חייבת להיפטר מחברת הפניקס על פי "חוק הריכוזיות" החדש.