ניר ברקת: "הפתרון היחידי הוא לשמור על ירושלים מאוחדת"

ראש עיריית ירושלים התראיין בתוכנית הבוקר עם נגה ניר נאמן ודני רופ לכבוד יום ירושלים והתייחס למצבה של העיר: "זו עיר שמחברת אנשים ולא צריך לחפש במה אנחנו שונים". כוננות גבוהה בעיר לקראת אירועי היום

ניר ברקת בכנס ירושלים
ניר ברקת בכנס ירושלים | צילום: חדשות 10

כוֹננות גבוהה הבוקר (ראשון) בירושלים על רקע החגיגות לציון יום ירושלים כאשר במהלך הבוקר צפוי בג"ץ לדון בעתירה שהוגשה נגד ההחלטה לאפשר את מצעד הדגלים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התראיין לתוכנית הבוקר עם נגה ניר נאמן ודני רופ, והתייחס למצבה של העיר: "מאז האיחוד של העיר יש מגמות טובות שמתרחשות בירושלים. לשמחתי מגמת ההגירה השלילית הפסיקה וכעת אנחנו בצמיחה".

עוד הוסיף ברקת כי "אני גאה ברנסנס התרבותי שהעיר עוברת וגאה בתושבי העיר שעברו שנה קשה מבחינה ביטחונית". כאשר נשאל לגבי המצב הכלכלי הרעוע של העיר אמר: "יש שינוי במגמה שמתרחשת כעת מול העיניים שלנו. הכלכלה נמצאת בתאוצה ויותר צעירים מחליטים להישאר כאן".

בהמשך דבריו, התייחס למצב הביטחוני: "מבחינה סטטיסטית יש ירידה בכמות הפיגועים והדרך להתמודד עם טרור היא לא לשנות את השגרה. רוב האירועים שאנחנו מארגנים בירושלים עוברים בצורה מופתית. ירושלים היא עיר בטוחה לא פחות מכל עיר אחרת בישראל".

ניר ברקת- בהלווית סוניה פרס
ניר ברקת- בהלווית סוניה פרס

ראש העירייה התייחס לטענות לגבי מגמת ההתחרדות שעוברת העיר: "יש שכונות מעורבות שאנחנו עם כפפות של משי דואגים לדו קיום בתוכן. זו עיר שמחברת אנשים ולא צריך לחפש במה אנחנו שונים. צריך להסתכל על המחנה המשותף הרחב".

כאשר נשאל לגבי פתרון למצב במזרח ירושלים אמר: "יש רק פתרון אחד והוא ירושלים מאוחדת ומאחדת. היעד שהצבנו לעצמנו הוא סטנדרט אחיד בכל השכונות. אנחנו בונים בתי ספר חדשים במזרח העיר וגם כבישים. צמצום הפערים ניכר בעין".

לכתבות נוספות >>

חשד לרצח בראשון לציון: גופת אדם נמצאה סמוך לגן הוורדים

שרב כבד ברוב הארץ, חשש משריפות

כוננות גבוהה לקראת המשך היום

קיים חשש כבד לעימותים במהלך בין אנשי ימין קיצוני ופעילים למען הר הבית עם המתפללים המוסלמים במתחם ובעיר העתיקה כאשר הערב צפויה להתקיים צעדת ריקודגלים בעיר תחת אבטחה כבדה, זאת בשל החשש שצום הרמדאן יחל גם הוא הערב.

מהמשטרה נמסר כי בין השעות 15:00-21:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: בצלאל, המלך ג'ורג', קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, דוד המלך, חטיבת ירושלים, סולטאן סולימאן, דרך יריחו, מעלה השלום, כביש מספר 1 (מצומת מטה ארצי לכיוון דרום) ודרך חברון ממרים החשמונאית.

בין השעות 17:00-20:00 יחסם לתנועת כלי רכב רחוב שרגאי ובעקבות עצרת יום ירושלים בישיבת 'מרכז הרב' יחסמו בין השעות 17:00-01:00 רחוב צבי יהודה, בין שדרות הרצל לרחוב העילוי.

בעקבות הילולת שמואל הנביא, שתתקיים בין התאריכים 4-6.6.16, היערכות המשטרה תתמקד בצירים המובילים למתחם קבר הנביא שמואל ולא תתאפשר הגעה לאתר או למקומות הסמוכים לו בכלי רכב פרטיים. ההגעה להילולה תתאפשר באמצעות קווי שירות סדירים והיסעים בלבד, שיצאו משני אתרים: חניון מסוף האוטובוסים ברמות (רחוב מירסקי) וחניון מחנה עופר.

במהלך ימי ההילולה נתיב נסיעה אחד בכביש 436, מצומת רמות ועד צומת הר שמואל, ייועד לנסיעת כלי רכב פרטיים ואילו הנתיב השני יועד לתחבורה ציבורית ורכבי הסעות.