הפלסטיני שאיבד רגל בהפצצה בעזה – בדרך לחיים חדשים

סיפורו של סובחי סובוח, פלסטיני יליד עזה בן 22, הוא לא רגיל בכל קנה מידה. כשהיה ילד איבד את רגלו מהפצצות חיל האוויר, אך למרות זאת היה בין הקולות הנדירים שהעזו למתוח ביקורת על חמאס. עכשיו הוא לומד רפואה בבודפסט על מנת לעזור לילדים כמותו

סובחי סובוח
סובחי סובוח | צילום: חדשות 10

שנה וחצי חלפו מאז מבצע "צוק איתן" בעזה. בלחימה בין ישראל לחמאס נפצעו ישראלים ופלסטינים רבים. אחד מן הקולות הנדירים ברחוב הפלסטיני שהעזו למתוח ביקורת על חמאס ולספר על השימוש שעושה הארגון באזרחיו הוא סובחי סובוח. סובוח, שאיבד את רגלו כשהיה ילד בהפצצות חיל האוויר, החליט להימלט מעזה, להבטיח לעצמו עתיד טוב יותר, ותוך כדי כך - לחלום על שלום.

אחרי מבצע "צוק איתן" הגיע סובחי לישראל, על מנת להתקין פרוטזה שתאפשר לו ללכת ללא קביים. בחודשים האחרונים המסע שלו הושלם, והוא המריא ללימודי פיזיותרפיה בהונגריה, על מנת לעזור לילדים כמותו.

לידיעות נוספות בנושא:

>> העזתי שנפצע מאש צה"ל וביקר את חמאס שוב בישראל: "כמעט ונאסרתי"

>> אורן אליאסי משדרות: "כשהסתכלתי לסובחי בעיניים, התחלתי להאמין לו"

>> "יש לי חלום" גרסת עזה - הצעיר שחולם לשנות ולסיים את הסכסוך

 

 

סובחי סובוח על הריסות ביתו בעזה
סובחי סובוח על הריסות ביתו בעזה | צילום: חדשות 10

"אני רוצה ללמוד פיזיוטרפיה כי אני מרגיש חזק, ממש חזק", אמר סובחי בראיון לערוץ 10, "על מנת שאעזור לעוד אנשים. מכיוון שאני חלק מהם, אני מזדהה איתם".

את ההליך הרפואי של סובחי ביקש לממן המיליארדר דודי ורניק, מי שייסד את אחת מחברות הניווט המצליחות בעולם. את סובחי הוא ראה בכתבה בחדשות 10, והחליט לפתוח את הכיס. כיום סובחי קרוב לסיום שנתו הראשונה בבית הספר לרפואה בבודפסט, והוא לא מפסיק לחלום.