אזיק אלקטרוני ועוצר לילי - כך נראים תנאי השחרור של פולארד

פחות משבוע לאחר שחרורו של יונתן פולארד מהכלא האמריקני, נחשפים התנאים הדרקוניים אותם הוא נדרש למלא במסגרת שחרורו. התנאים המגבילים כוללים בין היתר מעקב טלפוני אחר שיחותיו ועוצר לילי בביתו

האזיק האלקטרוני שעונד פולארד
האזיק האלקטרוני שעונד פולארד | צילום: ללא קרדיט

נחשפו תנאי השחרור של יונתן פולארד. המרגל הישראלי השתחרר ביום שישי האחרון מהכלא האמריקני לאחר שריצה עונש של 30 שנות מאסר. התנאים נכתבו במסמכים מיוחדים החתומים על ידי קצין השחרור של פולארד.

על פי תנאי השחרור פולארד חייב לענוד אזיק אלקטרוני גדול ממדים, אשר מצריך טעינה חשמלית בכל 12 עד 21 שעות. הטעינה, שאורכת כשעתיים, לא מאפשרת לפולארד לשמור שבתות וחגים מבלי לחלל אותם. כמו כן, עליו להישאר בעוצר לילי בביתו בין השעות 19:00 בערב עד 7:00 בבוקר, ולכן יכול להיות רק בבית או במקום עבודתו.

תנאי נוסף שנחשף הוא מעקב טלפוני אחר שיחותיו של פולארד. מכשיר מעקב הותקן על מכשירי הטלפון שלו, ועליו לענות באופן אישי לכל שיחה נכנסת. יתר על כן, אסור לו להתקין משיבון אלקטרוני, ועליו לדווח לקצין המבחן על כל הפסקת חשמל בביתו. במידה ולא יעמוד בתנאי השחרור הוא עלול לחזור להישלח לכלא בשנית.

מקורבו של פולארד, הרב פסח לרנר חשף הבוקר כי הוא שוחרר בפועל מבית כלא בניו יורק ולא בצפון קרוליינה כפי שהוערך תחילה. את פניו קיבלו אשתו, אסתר פולארד, עורך דינו והרב לרנר.