34 שעות בלי חשמל בשרון: "נזק כלכלי עצום, יופקו לקחים"

חורבות בגינות, הצפות בטרקלינים, קריסות עצים על דרכים, היעדר רשת סלולרית וסכנת ניתוק ממים – יותר מיממה לאחר הסופה הגדולה שהכתה אתמול בבוקר בכוכב יאיר – צור יגאל, במועצה מתקשים לעכל את היקף האסון, ומודים רק על כך שלא היו נפגעים בנפש. למרות זאת, התושבים שומרים על אופטימיות: "ידענו להיערך לזמן ארוך"

הצפות ברעננה בעקבות גשמים ורוחות
הצפות ברעננה בעקבות גשמים ורוחות | צילום: ללא קרדיט

34 שעות לאחר הסופה הגדולה והפסקת החשמל שפקדה מגוון יישובים בשרון, במועצה האזורית כוכב יאיר- צור יגאל עמלים באיסוף השברים ובניסיון לתקן התשתיות, שעה שהחשמל עדיין לא חזר לבתים.

ראש המועצה, שימי אליאל, העריך כי מרכז הסופה פגע דווקא בשטח המועצה, ודיווח על נזק כלכלי עצום - שידרוש בהמשך הפקת לקחים. בשל הפסקת החשמל והמתמשכת וקריסת העצים, תושבי המועצה עדיין נאבקים בשעות אלה לא רק עם היעדר אור, אלא גם עם היעדר תקשורת סלולרית.

למרות זאת, סיוון קובבץ' מכוכב יאיר מתעקשת לשמור על אופטימיות. "ידענו להיערך לזמן ארוך", סיפרה, בעקבות ההצפות שנגרמו לסלון ביתה וההרס שנגרם לגינה, שלא לדבר על האוכל במקרר שיושלך לפח.

קובבץ', שויתרה מראש על השיחות לחברת החשמל, אגרה מים למקרה של תקלה במשאבות, הדליקה נרות וקמין ושמה על זה האחרון סירים - במקום על הכיריים החשמליים. היא נמנעת מלהביע כעס על הנסיבות שהביאו למשבר, אך מודה "יהיה עצוב לשמוע שכל זה נובע מסכסוך עבודה".